۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۳۰۶۹۹۰
همزمان با آخر صفر؛

حرم رضوی در سوگ خورشید هشتم می گرید

خبرگزاری رسا ـ عزاداری و سوگواری سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) همزمان با آخرین روز ماه صفرالمظفر در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
حرم رضوي

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار کرد: مراسم پر فیض دعای ندبه در آخرین جمعه ماه صفر همزمان با 29ماه صفر پس از اقامه نماز صبح در رواق امام خمینی(ره) با سخنرانی حجت الاسلام ناصر رفیعی و قرائت دعا از سوی مهدی سروری برگزار می شود.

 

در سوگ خورشید

وی افزود: مراسم عزاداری سالروز شهادت امام هشتم شیعیان همزمان با آخرین روز صفر تحت عنوان «در سوگ خورسید» در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی ثامن الحجج برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: مراسم سوگواری و عزاداری شب شهادت امام رضا(ع) جمعه بیستم آذر ماه از ساعت 17:15 با قرائت زیارت امین الله در رواق امام خمینی(ره) آغاز می شود و تا ساعت 20:45 ادامه پیدا می کند.

 

دبیرشورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، امام جمعه قم و حجت الاسلام و المسلمین کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع زائران و مجاوران رضوی به ایراد سخنرانی می پردازند.

 

مرثیه عشق

وی ادامه داد: مراسم خطبه خوانی شب شهادت ثامن الحجج(ع) تحت عنوان «مرثیه عشق» با حضور آیت الله واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد و جمعی از مسؤولان استانی و کشوری همراه با نوحه خوانی و شمع گردانی خادمان بارگاه منور رضوی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینی گفت: این آیین در رواق دارالحکمه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری آغاز می شود و در صحن انقلاب با قرائت خطبه از سوی حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، شمع گردانی و نوحه خوانی خدام به پایان می رسد.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: مراسم عزاداری و سوگواری روز شهادت امام رضا(ع) از بامداد روز شنبه 21 آذرماه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد آغاز می شود تا ساعاتی پس از نماز مغرب ادامه دارد.

 

وی افزود: قبل از از نماز ظهر شهادت آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد با موضوع «احیاء و تداوم انقلاب کربلا به وسیله امام رضا(ع)» به ایراد سخنرانی می پردازد.

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: مراسم عزاداری ظهر شهادت پس از نماز عصر با قرائت زیارت امین الله، مرثیه سرایی و ذکر مصیبت مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) و سخنرانی حجت الاسلام ناصر رفیعی در رواق امام خمینی(ره) برگزار می شود.

 

شام غریبان

مراسم عزاداری شام غریبان پس از اقامه نماز عشاء با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان همراه با مرثیه سرایی و عزاداری احمد واعظی و ابراهیم قانع در رواق امام خمینی(ره) برگزار می شود.

 

کاروان خدام رضوی نیز بعد از نماز مغرب و عشاء از سازمان مرکزی آستان قدس رضوی با همراهی مردم به سمت حرم مطهر حرکت کرده، در صحن جمهوری اسلامی تجمع و با مداحی و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت اقامه عزا می کنند.

 

محفل قرآنی شام غریبان امام رضا(ع) مهم ترین برنامه قرآنی حرم رضوی در ایام عزاداری دهه پایانی صفر است که با حضور قاریان بین المللی قرآن کریم شنبه، سی ام ماه صفر ساعت 21 در رواق امام خمینی(ره) اجرا می شود./1308/302/ب2

ارسال نظرات