۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۳۰۷۰۴۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی:

400 جلد سند مالکیت برای موقوفات آذربایجان‌شرقی اخذ شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در حال حاضر بیش از 89 پرونده در محاکم استان در جریان رسیدگی است، گفت: 400 جلد سند مالکیت برای موقوفات آذربایجان‌شرقی اخذ شده است.
حجت الاسلام مصائبي

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف ترتیب یافت، اظهار داشت: سه گروه از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تعیین شده که مدیرکل به معاونت های مختلف در طول هفته وقف نماز مغرب و عشا را در مساجد استان حاضر می شوند.


 وی افزود: این افراد درباره مباحث وقف صحبت هایی کرده و پای صحبت ها و مشکلات مردم می نشینند، اگر این مشکلات شناسایی شده در حیطه مسؤولیت های اداره کل اوقاف باشد به آن ها رسیدگی خواهد شد، اگر این برنامه تأثیرات و نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد، در طول سال نیز هر دو هفته یک بار برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام مصائبی با بیان این‌که در راستای انجام وظایف سازمانی و اجرایی کردن برنامه های پیش بینی شده در سطح استان تاکنون بیش از 400 جلد سند مالکیت برای موقوفات اخذ شده است، در این مدت بیش از 30 مورد حکم به نفع موقوفات اخذ و برای 15 پرونده حقوقی اجرائیه صادر و مختومه شده است و در حال حاضر بیش از 89 پرونده در محاکم استان در جریان رسیدگی است.


وی با بیان این‌که اداره کل اوقاف نهایت همکاری و تعامل را با نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی از جمله سازمان میراث فرهنگی و شهرداری‌ها برقرار کرده است، افزود: در راستای تعامل با ادارات کل سازمان ها و شهرداری ها جلسات متعددی برگزار و بسیاری از مسائل و مشکلات فی ما بین از طریق تفاهم حل و فصل شده است.


حجت الاسلام مصائبی با اشاره به عملکرد یک ساله معاونت توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی اظهار داشت: جذب اعتبار، تعمیر و تجهیز برای مساجد اماکن مذهبی به مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال و برنامه ریزی و نظارت بر منابع و مصارف موقوفات و بقاع متبرکه در سطح استان از جمله عملکردهای این معاونت بوده است.


وی با اشاره به عملکرد این معاونت در حوزه استخدام و ساخت شعب اداره کل افزود: جذب و استخدام 45 نیروی وقفی در سطح استان مربوط به آزمون 91 و 92، ایجاد اداره در شهرستان های خدا آفرین، کلیبر و هشترود و سازماندهی خادمین بقاع متبرکه و عقد قرارداد کار در سطح استان از فعالیت های یک ساله گذشته معاونت است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: این معاونت دوره هیات امنا و خدام ثابت و افتخاری به تعداد 300 نفر
و هم چنین دوره آموزشی متولیان موقوفات غیر متصرفی در طول یک سال اخیر برگزار کرده است. ضمن این‌که اجرای 147 شناسه ابلاغی تا سطح 20 اداره شهرستان از جمله دیگر اقدامات معاونت پشتیبانی اداره کل اوقاف استان است.


حجت الاسلام مصائبی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری همایش مذهبی «لبیک یا رسول‌الله» در محل امام‌زاده سیدحمزه، امام زاده سید محمد کججانی و امام زاده میر موسی اسپیران از سوی اداره اوقاف تبریز خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم تجمعات مذهبی و عزاداری‌ها به جای میادین شهر بهتر است در اماکن متبرکه و امامزادگان استان برگزار شوند./935/302/ب2

ارسال نظرات