۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۳۰۷۰۴۷
همزمان با 28 صفر انجام شد؛

سوگواری مراجع تقلید و علما در عزای حضرت رسول و امام مجتبی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با فرا رسیدن سالروز رحلت جانسوز پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ع) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) مراسم سوگواری با حضور علما، استادان، طلاب و مسؤولان در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.
عزاداري دهه اول محرم در بيوت مراجع تقليد در قم عزاداري دهه اول محرم در بيوت مراجع تقليد در قم آيين عزاداري در بيوت مراجع تقليد عزاداري عاشوراي حسيني در بيوت مراجع مراسم عزاداري 28 صفر در بيوت مراجع رحلت حضرت رسول و شهادت امام مجتبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سوگواری سالروز رحلت جانگذاز رسول مهربانی حضرت محمد مصطفی(ع) و شهادت امام مجتبی(ع) با حضور گسترده علما، طلاب، اساتید، شخصیت های حوزوی، مسؤولان و انبوه جمعیت عزادار و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.
 
بر اساس این گزارش، آیین سوگواری 28 صفر در بیوت حضرات آیات شبیری زنجانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی، جوادی آملی، موسوی اردبیلی و علوی گرگانی و دیگر علما برگزار شد.
 
در دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز مراسم مشابهی با حضور علما، شخصیت ها، مسؤولان و اقشار مختلف مردمی برگزار شد.
 
در این مراسم ها وعاظ و سخنرانان به بیان فضایل و مناقب شخصیت عظیم پیامبر و اهل بیت طاهرین آن حضرت پرداختند و ذاکران اهل البیت نیز در عزای آن بزرگواران، مرثیه سرایی کردند.
 
این مراسم ها فردا و شنبه در سالروز شهادت امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نیز برگزار می شود.
 
در این مراسم ها سخنرانان به تبیین ابعاد مختلف قیام امام حسین(ع) پرداختند و عاشورا را تجسم تمام ارزش های انسانی و اسلامی دانستند.
 

گفتنی است، همزمان با دهه آخر صفر و تعطیلات حوزه، شمار بسیاری از طلاب و روحانیان حوزه های علمیه به منظور تبلیغ دین و تبیین معارف اهل بیت(ع) عازم مناطق مختلف کشور شده اند. /924/پ203/ج

ارسال نظرات