۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۳۰۷۰۸۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

گسترش فرهنگ وقف در کشور نشانه بلوغ مدنی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ وقف در جامعه برای رفع بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی، گفت: گسترش فرهنگ وقف در جامعه نشانه بلوغ مدنی جامعه است.
حجت الاسلام و المسلمين سيدابراهيم حاتمي، نماينده مردم اردبيل در مجلس خبرگان رهبري،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم سیدحاتمی، نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز در نشست با جمعی از خیرین عرصه وقف در اردبیل، خاطرنشان کرد: عمل وقف باقیات‌الصالحات است و طبق آیات شریفه قرآن بیشتر کارها به جز بخشش و وقف در این دنیا هیچ نتیجه و ثمری برای انسان به دنبال نخواهد داشت.

 

وی افزود: وقف اموال در این دنیا توشه‌ای است که توشه آن در آخرت نصیب فرد می شود و باید هر فردی که امکان انجام عمل خداپسندانه وقف را داشته باشد به ترویج و توسعه فرهنگ حسنه وقف اهتمام کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین سید حاتمی تصریح کرد: کاری که امروز اوقاف و امور خیریه انجام می‌دهد کار ارزشمندی است چرا که باید به نیات واقفان عمل کنند و بدون کم و کاست و در چارچوب شرعی و اعتقادی نیات واقفان را به انجام برسانند.

 

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وقف مسجد سادات با هدف رفع نیازهای جامعه و باقیات‌الصالحات و جلب رضای الهی انجام شده است، گفت: انسانی که از خاک آفریده شده بالاخره به خاک باز می‌گردد و این تعبیر نکته جالبی دارد و آن اینکه نباید هرگز به مال دنیا وابستگی داشته و یا نسبت به آن حرص و ولع داشت.

 

حجت الاسلام و المسلمین سید حاتمی نگهداری و صیانت از اموال واقفان را امر خطیر و ارزشمند توصیف کرد و گفت: این امانت عظیم بر عهده اوقاف و امور خیریه گذاشته شده است و بنده اعلام می‌کنم که وقف نشانه مدنی و بلوغ جامعه است که همه  باید برای گسترش این امر در جامعه تلاش کنند.

 

وی اوقاف و امور خیریه را به نهایت دقت در نگهداری از این امانت دعوت کرد و بیان داشت: باید عمل به نیات واقفان به درستی و با تلاش و جدیت انجام شود تا امر حسنه وقف در جامعه گسترش یابد.

 

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ابعاد این امر نیکو را در ساخت مراکز علمی، آموزشی، مدارس، علمیه‌ها، موسسات خیریه، بیمارستان‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی بیان کرد و گفت: باید در جامع فضایی فراهم آید تا برای رفع نیازها و مشکلات تنها دولت را مسئول و متولی ندانسته چرا که دولت به تنهایی نمی‌تواند در همه عرصه‌ها ورود پیدا کرده و در رفع نیازمندی‌ها تلاش کند./937/202/ب2

ارسال نظرات