۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۳۰۷۱۳۹
آیت الله سلیمانی:

خطرناک‌ترین سلاح‌های دشمن در برابر نسل جوان و شهادت طلبی بی‌خاصیت شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به شهادت سه مأمور نیروی انتظامی در تله انفجاری اشرار در نیکشهر، گفت: روحیه شهادت‌طلبی اسلامی سبب شده که امروز خطرناک‌ترین سلاح‌های دشمن در برابر نسل جوان ما بی‌خاصیت شود.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان، با اشاره به هفته وقف گفت: وقف در اسلام مسأله‌ای حائز اهمیت شمرده می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: وقف پدیده‌ای مبارک و مقدس است که واقف را جاودانه می‌کند چرا که تا زمانی که رقبه موجود باشد، واقف نیز از برکات معنوی آن بهره‌مند خواهد شد.

 

وی با اشاره به تعداد موقوفات موجود در سیستان و بلوچستان بیان کرد: تاکنون 4200 موقوفه در استان به ثبت رسیده است که 1400 مورد آن مربوط به دو سال اخیر می‌شود از ابتدای سال جاری نیز تا کنون 185 موقوفه ثبت شده است.

 

آیت الله سلیمانی اظهار داشت: کسانی که توان مالی دارند، بهتر است گوشه‌ای از زندگی خود را به خدمت وقف دربیاورند و از نگهداری اموال از سوی سازمان اوقاف که زیر نظر مستقیم ولی فقیه اداره می‌شود، اطمینان داشته باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت سه مأمور نیروی انتظامی در تله انفجاری اشرار در نیکشهر، عنوان کرد: بُعد اول این مسأله جرم قاتلان است این قاتلان به دلیل اینکه افراد بی‌گناه و باایمان را هدف قرار داده‌اند، در آخرت بدترین کیفر را دارند و جایگاه آنان آتش جهنم است.

 

امام جمعه زاهدان افزود: آنان که به مأموران در حین انجام مأموریت و برقراری امنیت حمله می‌کنند، باید به شددت مجازات شوند؛ زیرا به قانون‌گریزی و ایجاد اختلال در نظم اجتماعی دامن زده‌اند.

 

وی با اشاره به آیات قرآن، انواع کیفر افراد قاتل را برشمرد و خاطرنشان کرد: قرآن کریم چهار نوع کیفر را برای افراد قاتل ذکر کرده است اول اینکه آنان در جهنم جاودان هستند دوم اینکه خشم و غضب الهی آنان را فرا خواهد گرفت سوم اینکه از رحمت الهی دور خواهند ماند و مورد لعنت واقع می‌شوند و چهارم اینکه عذابی عظیم برای آنان مهیا می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ابراز داشت: بُعد دوم مسأله شهادت، افراد مقتول هستند که خداوند در قرآن تأکید دارد اینان مُرده نیستند بلکه وقتی در راه نظم اجتماع و حاکمیت قانون قربانی شده‌اند، همچون اباعبدالله که برای اصلاح قیام کرد، شهید محسوب می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: ما در مکتبی هستیم که شهادت را به قدرتی برای دفاع از حق در برابر جبهه باطل تبدیل کرده است و سبب شده که امروز با این روحیه، خطرناک‌ترین سلاح‌های دشمن در برابر نسل جوان ما بی‌خاصیت شود./831/201/ب1

ارسال نظرات