۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۳۰۷۱۵۷
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

دولتمردان آذربایجان پاسخگوی جنایات خود علیه عزاداران حسینی باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: هجوم گارد ویژه به عزاداران نشانه مقابله با خواست و اراده الهی است که به طور حتم به سرانجام نمی رسد و دولت آذربایجان باید پاسخگوی جنایتی که مرتکب شده باشد و بداند که با این رویه نمی تواند حکومت خود را حفظ کنند.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: خداوند متعال از ابتلا به هر نوع حرامی به ویژه مصرف مشروبات الکلی نهی کرده و رسول اکرم(ص) فروشنده، خریدار و مصرف کننده آن را لعنت فرستاده است.

 

وی اعتماد به ظالم و همکاری با وی را برای رساندن ظلم به مظلوم نشانه گمراهی افراد دانست و افزود: رسول خاتم(ص) می فرمایند که خواست خدای منان عدم اعتماد به ستمگران است و کسی که با ظالمان در ظلم و فساد همراهی کند، جایگاه او به مانند هامان و فرعون آتش دوزخ است و در عصر فعلی دولت آمریکا مصداق بارز مستکبران و ظالمان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همسایه آزاری را یکی از مصادیق تعدی گری انسان ها عنوان و اضافه کرد: نبی اکرم(ص) فرمودند: «هر کس همسایه خود را آزار دهد بوی بهشت به مشام او نمی رسد» و پرهیز از نگاه به نامحرم، قطع صله رحم، قهر کردن با برادر دینی یا اعضای خانواده، پرهیز از تکبر و غرور و خود برتربینی به خاطر جاه و مال و مقام از مصادیق منکرات است که مورد نهی شدید رسول خاتم(ص) قرار گرفته اند.

 

وی به ایام شهادت امام مجتبی(ع) اشاره و ضمن تسلیت این ایام گفت: وقتی امام حسن(ع) در بستر بیماری قرار گرفتند، امام حسین(ع) بر بالین ایشان آمده و از دیدن رنگ سبز بدن آن حضرت به دلیل مسموم شدن به زهر آزرده خاطر شدند و امام حسن(ع) فرمودند که ای برادر این همان وعده ای است که جدمان در مورد ما فرمودند و امروز این وعده در مورد من محقق شده است.

 

دولتمردان آذربایجان پاسخگوی جنایات خود علیه عزاداران حسینی باشند

امام جمعه ارومیه با اشاره به تعرض گارد ویژه آذربایجان به عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) در نارادان و محکوم کردن این تجاوز، گفت: 80 درصد مردم این کشور شیعه هستند و عزاداری برای سالار شهیدان حق آنان است.

 

وی ادامه داد: هجوم گارد ویژه به عزاداران نشانه مقابله با خواست و اراده الهی است که به طور حتم به سرانجام نمی رسد و دولت آذربایجان باید پاسخگوی جنایتی که واقع شده باشند و بدانند که با این رویه نمی توانند حکومت خود را حفظ کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، افزود: در این نامه حضرت به مالک اشتر سفارش می کند که هرگز دست خود را به خون بی گناهان آلوده نکند و خون مظلومی را بخاطر حفظ جایگاه خود بر زمین نریزد، چرا که ریختن خون بی گناهان مهلت را از انسان گرفته و بلای الهی را نازل می کند.

 

وی تصریح کرد: رییس جمهور آذربایجان مسلمان است و بهتر است با خواندن متون دینی و نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، تغییر رویه دهد و در جهت جبران اشتباه خود حرکت کند.

 

تصرف در موقوفات حرام است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به هفته وقف اظهار داشت: وقف مساله مهمی است و در دین ما به آن پرداخته شده و اهل بیت(ع) هم وقف می کردند و هم مردم را به این امر پسندیده دعوت می کردند.

 

وی افزود: در روایتی آمده است که انسان پس از دنیا رفتن همه چیز دنیوی را از دست می دهد مگر سه چیز؛ علمی که مردم از آن استفاده کنند، فرزند صالحی که برای والدین اش طلب بخشش کند و صدقه جاریه که همان موقوفات است.

 

استاد حوزه و دانشگاه به مصادیق وقف اشاره و اضافه کرد: ساخت مدرسه، بیمارستان، حوزه علمیه و یا هر بنای دیگری که به عموم مردم نفع رساند، ثواب آن بعد از مرگ هم برای فرد وقف کننده محاسبه می شود.

 

وی تصرف در موقوفات را حرام عنوان و تصریح کرد: مدیران و مسؤولان باید همه دقت کنند که اگر در ساختمان وقفی نهاد آن ها مشغول به فعالیت است که مورد وقف نیست، حتما به فکر تخلیه و تحویل دادن آن ساختمان باشند تا تصرف حرام در مورد وقفی نکرده باشند، چرا که چنین تصرفی غصب محسوب می شود و تمام نمازهای کارکنان در آن حرام است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: بر اساس فرموده الهی که تغییر در اموال وقفی و تعویض کالای مرغوب با نامرغوب را حرام می داند، در اموال وقفی نیز باید دقت شود تا تبدیل و یا تغییری در اموال وقفی صورت نگیرد که در غیر این صورت فرد اقدام کننده گنهکار است.

 

صرف بیت المال برای تبلیغات انتخاباتی حرام است

امام جمعه ارومیه با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات گفت: از نظر شرعی هر کس بیت المال را برای تبلیغ خود به کار گیرد مرتکب فعل حرام شده است و نباید حتی یک ریال از پول مردم مصرف شخصی شود./936/201/ب1

ارسال نظرات