۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۳۰۷۱۵۹
خطیب نماز جمعه بجنورد:

رفتار قانونمند، انتخابات را به فرصتی برای مقابله با اقدامات دشمن تبدیل می کند

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه بجنورد گفت: رفتار درست، قانونمند و هوشمندانه مردم، نامزدهای انتخاباتی و مسؤولان اجرایی و نظارت، انتخابات اسفندماه امسال را به فرصتی برای مقابله با تبلیغات و اقدامات دشمنان تبدیل می کند.
حجت الاسلام نوري- امام جمعه موقت بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرنگان رهبری در هفتم اسفندماه امسال، اظهار کرد: انتخابات پیش رو فرصت مهمی برای نظام و جامعه اسلامی محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه باید تلاش شود از این فرصت برای اعتلای نظام اسلامی استفاده شود، افزود: در این راستا باید همه مردم، نامزدهای انتخاباتی و مسؤولان هیأت های نظارت و اجرایی با رفتار درست و هوشمندانه و عمل در چهارچوب قانون حماسه سیاسی دیگری خلق کرده و امیدهای واهی دشمنان را به یأس تبدیل کنند.

 

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: رفتار درست، قانونمند و هوشمندانه مردم، نامزدهای انتخاباتی و مسؤولان اجرایی و نظارت، انتخابات اسفندماه امسال را به فرصتی برای مقابله با تبلیغات و اقدامات دشمنان تبدیل می کند.

 

وی با بیان اینکه مردم ما هوشمند و بصیر بوده و نقش خود را در انتخابات پیش رو به خوبی ایفا می کنند، خاطرنشان کرد: اما نامزدهای انتخاباتی و مسؤولان هیأت های نظارت و اجرایی باید هوشیاری بیشتری داشته باشند چرا که رفتار آنها بر عملکرد مردم تأثیر می گذارد.

 

حجت الاسلام نوری که رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در استان خراسان شمالی نیز هست، با تأکید بر رعایت قانون از سوی نامزدهای انتخاباتی، اظهار کرد: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نباید از هم اکنون تبلیغات زودهنگام و غیرقانونی خود را آغاز کنند.

 

وی افزود: نامزدهای انتخابات مجلس باید خود قانون را رعایت کنند تا بعد از نماینده شدن بتوانند نقش قانون گذاری خود را به خوبی ایفا کنند زیرا از کسی که در مسیر رسیدن به جایگاه قانون گذاری، قانون شکنی کرده انتظار زیادی نمی رود.

 

مراقب باشیم انتخابات 94 مانند انتخابات سال 88 به چالش و تهدید تبدیل نشود

حجت الاسلام نوری با تأکید بر اینکه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نباید به مردم وعده هایی بدهند که از توان نماینده مجلس خارج است، خاطرنشان کرد: افزون بر این کاندیداهای انتخاباتی نباید وعده هایی در مورد تقسیمات کشوری و مسائل قومی و مذهبی به مردم بدهند.

 

وی همچنین با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی نباید در تبلیغات خود مسؤولان و مدیران دولتی را تخریب کنند، تصریح کرد: نامزدها می توانند خود را تبلیغ کرده و نقدهای خود نسبت به عملکرد مدیران را به صورت دلسوزانه مطرح کنند اما حق تخریب و سیاه نمایی ندارند.

 

حجت الاسلام نوری افزود: ­­­نامزدهای انتخاباتی با فعالیت قانونمند باید فضای جامعه را به سمت برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم پیش ببرند تا این انتخابات نیز همچون گذشته با اعتماد و حضور حماسی مردم همراه باشد.

 

وی با تأکید بر اینکه همه باید مراقب باشند تا انتخابات اسفندماه 94 همچون انتخابات سال 88 به چالش و تهدید تبدیل نشود، خاطرنشان کرد: در این زمینه همه مردم و مسؤولان و نامزدهای انتخاباتی وظیفه ای حیاتی دارند.

 

حجت الاسلام نوری به مسؤولان و مدیران دستگاه های اجرایی نیز توصیه کرد تا از جایگاه و امکانات دولتی به نفع نامزدهای خاص استفاده نکرده و با طرفداری از برخی کاندیداها به دنبال کسب منافع خود نباشند.

 

بخشش سران فتنه بدون توبه ممکن نیست

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی با اشاره به سالگرد رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار کرد: وحدت و همدلی از اصول بسیار مهم جهان اسلام است که کم توجهی به آن در برهه های مختلف تاریخی، آسیب ها و گرفتاری های متعددی را برای امت اسلام به بار آورده است.

 

وی با بیان اینکه امروز نیز دنیا به دنبال تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف در بین مسلمانان بوده و اگر امت اسلامی متوجه این توطئه دشمنان نباشد، آسیب می بینند، خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان نسبت به این موضوع کم اهمیت باشند همان بلایی که بر سر بنی اسراییل و امت پیامبر(ص) آمد و باعث شد امام حسن مجتبی(ع) تنها و مظلوم بماند و امام حسین(ع) در کربلا به شهادت برسد، امروز نیز به شکل دیگری روی می دهد.

 

حجت الاسلام نوری در ادامه با اشاره به اینکه عفو و گذشت از ویژگی های بارز حضرت محمد(ص) بود، افزود: پیامبر اکرم در مسائل شخصی خود در برخورد با همه مردم و حتی کفار و مشرکان بسیار باگذشت بود به گونه ای که یکی از شیوه های جذب پیامبر، عفو، بخشش و اخلاق نیک بود.

 

وی با بیان اینکه با وجود این حضرت محمد(ص) در اجرای تعالیم دین بسیار قاطع بود و در احکام الهی هیچ گاه بخشش نمی کرد، اضافه کرد: رسول گرامی اسلام قوانین الهی را بدون تبعیض در مورد همه افراد اجرا می کرد و در این زمینه هیچ گونه اغماضی نداشت.

 

حجت الاسلام نوری با اشاره به برخی مقایسه های اشتباه که فتنه سال 88 را به عفو مشرکان از سوی رسول گرامی اسلام در فتح مکه مقایسه کرده و خواستار بخشش سران فتنه هستند، افزود: در این زمینه باید گفت مشرکان مکه کافر بودند و بعد از پشیمانی از کار خود تسلیم و مسلمان شدند بر این اساس اگر فتنه گران سال 88 نیز به گناه و اشتباه خود اعتراف کرده، توبه کنند و به سوی نظام بازگردند در آن صورت نظام اسلامی نیز آنها را می بخشد.

 

وی ادامه داد: اما این فتنه گران هنوز دست از تفکرات باطل خود برنداشته و بر طبل اختلاف و فتنه می کوبند و اگر فرصتی بیابند باز هم رفتارهای غلط خود را تکرار می کنند که در چنین شرایطی بخشش آنها بی معنا است./9314/201/ب1

ارسال نظرات