۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۳۰۷۱۷۷
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

پژوهش، اصلی مهم در توسعه و پیشرفت جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بندرعباس ضمن تاکید بر حمایت ویژه از نخبگان و محققان طرح‌های مفید، گفت: پژوهش، اصلی مهم در توسعه و پیشرفت هر جامعه ای است.
آيت‌الله غلامعلي نعيم آبادي،‌ امام جمعه بندر عباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس امروز در خطبه های این هفته با بیان اینکه برای شکوفایی وقف در جامعه باید فرهنگ وقف را ترویج کرد، اظهار داشت: برای توسعه و گسترش فرهنگ وقف، تنها یک نهاد یا ارگان مسؤول نیست، بلکه همه دستگاه های تبلیغی و اجرایی استان موظف اند تا در جهت اعتلای فرهنگ وقف با همدیگر همکاری کرده و زمینه های شکوفایی آنرا فراهم کنند.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه رشد ارزش‌های مادی و معنوی در یک جامعه به مثابه رشد توسعه فرهنگ آن جامعه تلقی می‌شود افزود: مهم‌ترین نقشی که وقف در توسعه فرهنگ و تمدن ایفا می کند نقش توسعه معنوی جامعه است.

 

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: خیرین و افرادی که تمکن مالی دارند، برای احیای دوباره سنت الهی وقف تلاش می‌کنند تا شاهد آثار بیشتر آن در جامعه باشیم.

 

آیت الله نعیم آبادی، بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه کنونی تاکید‌ کرد و اذعان داشت: همه اموال، امانتی است که خداوند به عنوان روزی در اختیار ما انسان‌ها قرار داده است، بنا بر این باید با وقف اموال در راه خدا، شکر نعمت را بجا آورد.

 

وی با اشاره به هفته پژوهش و فناوری، ساخت دستگاه تولید آب از رطوبت از سوی جهاد دانشگاهی استان را به عنون موفقیت‌های مهم استان هرمزگان عرصه پژوهش یاد کرد.

 

آیت الله نعیم آبادی، پیشرفت و توسعه کشور را نیازمد توجه به امر پژوهش به عنوان یک اصل مهم دانست که بدون برنامه ریزی درست و حمایت از آن امکان پذیر نیست.

 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شرایط آب و هوایی استان و کمبود آب، تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی آب و هوایی استان، طرح‌های نخبگان هرمزگانی در این زمینه باید بیشتر از گذشته مورد حمایت قرار گیرد.

 

آیت الله نعیم آبادی با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت امام رضا (ع)، با تاکید بر عمل کردن به ویژگی‌های اخلاقی و دینی امام رضا(ع)، گفت: پیروی از سیره رضوی سبب می شود تا رهرو واقعی این امام همام باشیم.

 

وی به اهمیت اجرای قانون اشاره‌ کرد و ضمن مهم و حساس دانستن وظیفه مجریان قانون، بیان داشت: مجریان قانون بدون حمایت مردم نمی توانند این وظیفه را به خوبی انجام دهند.

 

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: باید بر اساس عقلانیت اجتماعی، یاری گر مجریان قانون در اجرای قوانین باشیم./851/201/ب1

ارسال نظرات