۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۳۰۷۱۸۷
آیت‌الله صفایی بوشهری:

حمایت های مالی و سیاسی از تروریست به سود ترکیه و اسلام نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: حمایت های مالی و سیاسی از تروریست به سود ترکیه و اسلام نیست.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه امروز بوشهر بعد از سفارش به تقوای الهی و پرهیزکاری با اشاره به سبک زندگی الهی در حدیثی از امام علی بن موسی الرضا(ع) گفت: ارزش اخلاق در زندگی و داشتن حسن خلق و توکل بر خدا معیار محبوبیت بنده نزد خداوند است.


وی افزود: در تعریفی از امام رضا(ع) حسن خلق میزان و معیار رفتار با مردم است، یعنی آن چنان با مردم رفتار کنید که دوست دارید مردم آنگونه با شما رفتار کنند.


آیت‌الله صفایی بوشهری بیان داشت: در خانه و محیط اجتماعی آموزه های رضوی سرلوحه کار خود قرار دهیم که فضای با نورانیت اخلاقی ایجاد شود.


امام جمعه بوشهر گفت: در زندگی الهی و رفتار ما در طریق عبودیت پروردگار از هیچ کسی به غیر از خدا واهمه نداشته باشیم و فقط در راه شناخت و معرفت خدا با توکل بر او در مسیر حرکت کنیم.


آیت‌الله صفایی بوشهری در خطبه‌های دوم نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت هفته وقف اظهار داشت: وقف صدقه جاریه و از موهبت های الهی برای انسان در دنیا ست که بعد از مرگ او این موقوفات منشأ خیر و ثواب برای شخص می شود.


وی یادآور شد: لازم است که به موقوفات قرآنی و حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی توجه ویژه شود.


نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در بخش دیگری از خطبه‌ها با محکوم کردن تجاوز ارتش ترکیه به خاک عراق بیان داشت: به دولتمردان ترکیه تذکر می دهیم که روش سیاسی خود را نسبت به کشورهای اسلامی تغییر دهند.


نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: حمایت های مالی و سیاسی از تروریست نه به سود کشور ترکیه است و نه به سود اسلام و سرانجام راهی که در پیش گرفته اند بن بست است.


وی افزود: داعش نفت عراق و سوریه را به سرقت می برد و با حمایت از گروه های تکفیری چاهی را که خود کشور ترکیه در آن خواهد افتاد.


آیت‌الله صفایی بوشهری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اتفاقات اخیر در برخی دانشگاه های کشور در روز دانشجو اظهار داشت: در روز دانشجو حوادثی رخ داد که شاهد برخی حرمت شکنی ها نسبت به نظام بودیم و تاسف بالاتر از اینکه برخی شخصیت‌های سیاسی نظام در آن مشارکت داشتند.


وی افزود: نظام ما یک نور الهی است، برای ایجاد معنویت، اخلاق و عدالت براساس ولایت حرکت می کند و تمام آزادیخواهان جهان به ایران نگاه می کنند و به دنبال پیشرفت دینی و رشد معنویت در کشور اسلامی ایران هستند.


امام جمعه بوشهر بیان داشت: اکنون در فضای دانشگاه عده‌ای که قدرت تحلیل صحیح ندارند ‌به مقدسات نظام خدشه وارد می کنند و اقدام آنها سبب ضربه به جغرافیای نظام خواهد داشت.

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: این نوع اندیشه و سخن زمینه نفوذ و توقف در نظام ایجاد می کند، ازاین رو عقلانیت سیاسی و رشد فرهنگی و قدرت بالای نظام محاسبه در اندیشه های مقام معظم رهبری اعمال می گردد و اگر کسی بخواهد در هر پست و مقامی مسیر معین شده مقام معظم رهبری را مورد خدشه قرار دهد به شدت با او برخورد خواهد شد.


نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: رشد بالای توسعه و پیشرفت نظام و الگوی کشورهای جهان باشیم باید در مسیر ولایت حرکت کنیم.


آیت‌الله صفایی بوشهری با تشکر از برگزارکنندگان جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری اظهار داشت: کسانی که مدیریت این جشنواره را برعهده داشتند و کسانی که در این جشنواره آثاری ارائه کردند، برای استان بوشهر افتخار آفریدند و این جشنواره نشان از رشد علمی و حوزوی در استان بوشهر است.


امام جمعه بوشهر با قدردانی از آیت الله حسینی بوشهری برای حضور در جشنواره بیان داشت: این جشنواره نشان از رشد علمی و حوزوی در استان بوشهر است که به سمت آینده روشن پیش می رود.

آیت‌الله صفایی بوشهری در بخش دیگری از خطبه‌ها در ادامه بیان داشت: یکی از درخواستهای مردم استان بوشهر مشکل پرواز ها است که با تاخیر صورت می گیرد و منشا ان هم سوء مدیریت در پروازهای استان است.


وی بیان داشت: هزینه پرواز ها که گران می شود از آن طرف هم تاخیر در پروازها مردم را گله مند کرده است که لازم است مسوولان این مشکل را برطرف سازند و به مدیریت پروازهای استان رسیدگی کنند./833/202/ب1

ارسال نظرات