۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۳۰۷۱۹۰
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری تبیین کرد؛

راه دستیابی به محبت اهل بیت از منظر امام رضا

خبرگزاری رسا ـ مدیر فرهنگستان علوم اسلامی قم به تبیین جایگاه محبت اهل بیت(ع) در سبک زندگی اسلامی پرداخت و گفت: امام رضا(ع) راه‌های رسیدن و دست یافتن به محبت اهل بیت(ع) را به ما آموخته‌اند و در روایتی نخستین قدم دستیابی به محبت ایشان را تسلیم معرفی کرده‌اند.
حجت الاسلام ميرباقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری، امشب در مراسم عزاداری شهادت حضرت امام رضا(ع) که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد به تبیین جایگاه مَحبت اهل بیت(ع) در سبک زندگی اسلامی پرداخت گفت: راه‌های رسیدن و دست یافتن به مَحبت امام معصوم(ع) را اهل بیت(ع) به ما آموخته‌اند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام رضا(ع) جایگاه مَحبت به اهل بیت(ع) و راه رسیدن آن را به ما آموخته است، گفت: امام رضا(ع) در روایتی نخستین قدم دست یابی به مَحبت اهل بیت(ع) را تسلیم دانسته است.

 

مدیر فرهنگستان علوم اسلامی قم به تبیین دومین قدم از راه مَحبت اهل بیت(ع) پرداخت و ابراز کرد: خداوند متعال زمانی که بنده خود را در مقابل ولی خود تسیلم یافت و شیاطین از قلب او به این وسیله رفته باشند زمینه‌های ایمان را در بنده به وجود می آورد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری به نقش حلاوت ایمان و مَحبت اهل بیت(ع) در دل انسان پرداخت و گفت: لذت دنیا برای اهل دنیا است؛ در حالی که لذت ایمان برای کسانی است که مَحبت دنیا را رها و بر مَحبت اهل بیت(ع) تمسک جسته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه علایم گذر از وادی تسلیم در مقابل ولی و رسیدن به وادی تطهیر از سوی حق تعالی دو مرحله اساسی و حیاتی در دست یابی به مَحبت اهل بیت است، اظهار کرد: وقتی انسان از بازی‌های بچگانه دنیا عبور کرد و خلوص در او نهادینه شد به وادی ولایت اهل بیت(ع) وارد می‌شود.

 

مدیر فرهنگستان علوم اسلامی قم، اهل مَحبت به اهل بیت(ع) را متفاوت زیستن و دست یابی به سبک زندگی اسلامی توصیف کرد و ابراز کرد: اگر کسی در این دنیا به مَحبت اهل بیت(ع) رسید، تازه متوجه آن خواهد شد که بخشی از مَحبت اهل بیت(ع) در این دنیا قابل دست یابی است.

 

وی به تحلیل انواع رزق‌ها پرداخت و گفت: ارزاقی در عالم وجود دارد که این دنیا تحمل یا به عبارتی ظرفیت لازم را برای درک کردن آن ندارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به اینکه دست یابی به حقیقت مَحبت اهل بیت(ع) مقدمه دست یابی به 10 عنصر خاص است، اظهار کرد: نزدیک شدن به پیامبر(ص) روش حل این معما است؛ بنابراین تنها راه رسیدن به ساحت پیامبر اکرم(ص) امام معصوم(ع) است.

 

وی با اشاره به اینکه این دنیا محل رشد و دست یابی مقدماتی به مَحبت اهل بیت(ع) است، گفت: یکی از راه‌های رسیدن به اصل تسلیم، دعا است؛ چنان که حضرت علی(ع) می‌فرمایند «گنج‌های عالم کلیدهایی دارند که یکی از آن کلید‌ها دعا است».

 

مدیر فرهنگستان علوم اسلامی قم با اشاره به اینکه دوست داشتن در مکتب تشیع یک وظیفه است، اظهار کرد: مَحبت به اهل بیت(ع) یک وظیفه عاشقانه است؛ بنابراین در مکتب عشق چه تکلیفی واجبتر از عشق ورزی تصور می‌شود.

 

وی ادامه داد: برای شیعه عشق و محبت یک فریضه دینی است، تا جایی که آیین شیعه محبت به اهل بیت(ع) است./837/پ202/ف2

ارسال نظرات