۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۳۰۷۲۰۵
استاد حوزه و دانشگاه:

خانواده هسته اصلی ایجاد تمدن اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام آقامیری هسته اصلی ایجاد تمدن اسلامی را خانواده دانست و گفت: خیانت تمدن غرب این است که امروز در مادران ما احساس بی هویتی ایجاد و مسؤولیت خطیر مادری را کمرنگ کرده است در حالی که مادری یعنی تمدن سازی.
ويژگي هاي خانواده قرآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حسین آقامیری، امشب در مجموعه فرهنگی رضوان، با بیان این که امام زمان(عج) به دنبال ایجاد تمدن اسلامی بر محوریت الله است، گفت: زمانی که امام زمان(عج) ظهور می‌کند تمام عالم پر از عدل و داد شده و حکومت اسلامی یعنی تمدن اسلامی تشکیل می‌شود، امروز نگاه غرب به تمدن یک دیدگاه مادی و ابزاری است و معتقدند انسان‌های اولیه چون ابزار نداشتند بی فرهنگ بودند اما نگاه ما به تمدن الهی است و می‌گوییم صنعت هرچه قدر که پیشرفت کند اگر انسان‌ها در زندگی خود بلنگند تمدن اتفاق نیفتاده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نفوذ استکبار در در لباس پوشیدن‌، خوراک و مدل آرایش زن و مرد‌ها تصریح کرد: به گفته یکی از کارشناسان بیش از 50 درصد خوراکی‌های ما وارداتی است و سونامی سرطان در راه است و امروز جدی‌ترین وجه تمدن اسلامی یعنی سبک زندگی را نشانه گرفتند اگر در سبک زندگی پیشرفت نکنیم یقینا امکانات نمی‌تواند به ما آرامش روحی و روانی برساند، امکانات زیاد یعنی آسایش اما آرامش تنها برای مؤمنان است خداوند آرامش را در معنویت قرار داده است به همین دلیل در دین ما گفته می‌شود قناعت نشانه عقل است.

 

وی عمده مشکلات جوانان را مسائل روحی و روانی دانست و اظهار کرد: اینکه می‌گوییم مهریه زیاد خوشبختی نمی‌آورد برای این است که اکنون با مهریه‌های بالا باز هم میزان طلاق در دادگاه‌ها زیاد است مهر زیاد سبب ثبات خانواده نیست و پیامبر(ص) می‌فرماید مهر زیاد سبب عداوت و کینه می‌شود.

 

حجت الاسلام آقامیری ادامه داد: جهیزیه حضرت زهرا(س) در زمان خودش پایین تر میزان بود اما در معنویت در اوج بودند بنابراین امکانات خوشبختی نمی‌آورد، سبک زندگی خارجی ترین لایه زندگی است که از یک عقبه و اعتقاد درونی نشأت می‌گیرد که هرکسی بر اساس اعتقاد خود آن را مشخص کرده است برای مثال حرام نخوردن از یک اعتقاد درونی نشأت می‌گیرد امروز معیار ازدواج پول شده در حالی که اسلام عقبه جریان زندگی را مسائل دینی می‌بیند نه مسائل مالی و مادی بنابراین در روایت آمده که اگر شخص بی پول مؤمنی به خواستگاری دختر خانواده آمد باید قبول کنیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با طرح این سؤال که چرا در جامعه ما فرهنگ کار جمعی وجود ندارد در حالی که قرآن می‌فرماید تعاونوا علی البر و التقوی؟ بیان کرد: فرهنگ کار جمعی هنوز جا نیفتاده زیرا نگاه ما نسبت به هم بالا به پایین است، اکنون برخی مجموعه‌های فرهنگی موازی هم کار می‌کنند و هیچ کدام دیگری را قبول ندارند مؤمنان جامعه ما فرهنگ کار جمعی ندارند و این اکثریت یاد نگرفتند با هم کار کنند.

 

وی ریشه اعتیاد را مسائل روحی و روانی دانست و خاطرنشان کرد: جوان می‌خواهد خلأ روحی و روانی خود را با مواد مخدر پر کند و امروز شروع استفاده از مواد مخدر به دلیل نبود امکانات نیست.

 

حجت الاسلام آقامیری با اشاره به نقش کلیدی سبک زندگی اسلامی در یک جامعه اسلامی گفت: نمی‌توانید تمدن اسلامی را بدون مکتب اسلام راه بیندازید چرا که ما قائل هستیم تمدن ما الهی است و ادعا داریم قرآن و روایت نسبت به تمام نیازهای ما احکام دارد و قائل هستیم سبک زندگی کلیدی ترین مسأله است و در تمام ابعاد بحث دارد برای همین به فقه شیعه فقه پویا می‌گویند زیرا برای هر مسأله حکم دارند امروز دنیا محتاج این فقه است.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ایجاد تمدن اسلامی تقلید از غرب را حرام معرفی کرد و افزود: غرب اعتقادی به اسلام نداشته و همواره اسلام ستیزی کرده است بنابراین در تمدن اسلامی نیازی به تفکر غرب نداریم، عادی سازی گناه امروز در جامعه ما وجود دارد و به حدود محرم و نامحرم در جامعه توجهی نمی‌شود و غرب با ماهواره هویت ما را می‌گیرد در تمدن غرب گناه عادی است و امروز دختر ما زمانی که چادر سرش می‌کند احساس خفگی دارد.

 

وی با بیان اینکه تمدن غرب دشمن بشریت است، تصریح کرد: گسترش مواد مخدر و مشروبات الکی در ایران به واسطه غرب بوده است.

 

حجت الاسلام آقامیری بیان کرد: امام حسین(ع) دو منتقم دارد یکی در دنیا که امام زمان(عج) است و در آخرت که خود خدا منتقم خون حسین(ع) است و امام زمان(عج) زمانی که ظهور کند جنگ تمام عیار با کفار دارد، حسین خون خداست یعنی حسین حیات بخش اسلام بود و امروز اگر اسلامی هست به برکت خون حسین(ع) است و امام زمان(عج) با شمشیر هم انتقام خون حسین(ع) را می‌گیرد اما عمده انتقام ایشان اهتزار پرچم حسین(ع) را در بالاترین قلل جهان است و اسلام دین رسمی دنیا می‌شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام زمان با ایجاد تمدن اسلامی انتقام خون امام حسین(ع) را از کفار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم مقدمه ایجاد این تمدن باشیم و هسته مرکزی ایجاد تمدن اسلامی خانواده‌ها هستند اگر سبک زندگی اسلامی را حاکم کنیم مقدمه ظهور را فراهم کردیم، تا قبل از انقلاب ما نیجریه حتی یک مسلمان هم نداشت و امروز 12 میلیون شیعه دارد که اینها به برکت خون شهدا است.

 

وی هسته اصلی ایجاد تمدن اسلامی را خانواده دانست و اظهار کرد: پایه‌های و ستون اصلی یک خانواده پدر و مادر است و تنها کسی که جدی ترین نقش را ایفا می‌کند مادر است و مادران شهدای ما با تربیت فرزندان خود تمدن ساز بودند مادری که در خانه می‌ماند بیشترین نقش را ایفا کرده است.

 

حجت الاسلام آقامیری ادامه داد: خیانت تمدن غرب این است که امروز در مادران ما احساس بی هویتی ایجاد کرده و مسؤولیت خطیر مادری را کمرنگ کرده است در حالی که مادری یعنی تمدن سازی، ازدواج را در جامعه اسلامی سخت کردند چرا که اگر آسان شود سرباز امام زمان(عج) در جامعه زیاد می‌شود./867/202/ب1

ارسال نظرات