۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۳۰۷۲۰۸
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

حرص و طمع، انسان را از عبادت بازمی‌دارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی یکی از عیوب انسان را آزمندی نسبت به مصالح اقتصادی دانست و گفت: حرص و طمع زندگی، ما را از دین جدا می‌کند و همین امر سبب می‌شود که هنگام نماز مغازه‌ها بسته نشود.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، امشب در مراسم عزاداری که در رضویه زاهدان برگزار شد، گفت: امامان ما برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: کسی که بگوید من حسینی هستم و امر به معروف و نهی از منکر نکند، قطعا در خط حسینی حضور ندارد.

 

وی مشکلات موجود در زندگی انسان را برشمرد و عنوان کرد: چهار مشکل در زندگی ما وجود دارد مشکل اول جهل است یعنی انسان معروف یا منکر را نمی‌شناسد راحت دروغ می‌گوییم و غیبت می‌کنیم.

 

آیت الله سلیمانی افزود: عیب دوم ما مسأله حجب و حیای کاذب است گاهی شرم بی‌حد سبب می‌شود ما امر به معروف نکنیم مثلا همسایه خود را به نماز اول وقت دعوت نکنیم.

 

وی سومین عیب انسان را آزمندی نسبت به مصالح اقتصادی دانست و بیان کرد: حرص و طمع زندگی، ما را از دین جدا می‌کند همین امر سبب می‌شود که هنگام نماز مغازه‌ها بسته نشود و گمان شود که با رفتن به نماز زیان می‌رسد.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: عیب چهارم انسان ترس بیجا از قدرت‌های غیرالهی است ما زندگی موسی و ابراهیم را خوانده‌ایم فرعون و نمرود تمام قدرت خود را برای نابودی آنان بکار بردند لذا نباید از اینکونه قدرت‌ها ترسید.

 

وی وظیفه اصلی محبان اهل بیت معصومان(ع) را عمل به سیره نورانی این بزرگواران دانست و تصریح کرد: انسانی که خود را محب و دوستدار این بزرگواران می داند باید در تلاش باشد تا زندگی او محلی برای تحقق سیره نورانی اهل بیت معصومان(ع) باشد./831/202/ب1

ارسال نظرات