۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۱
کد خبر: ۳۰۷۲۲۳
مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی:

امام رضا نماد مهر به مردم و مظهر عشق و محبت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی امام رضا(ع) را نماد مهر و عاطفه به مردم و مظهر عشق و محبت دانست و گفت: امام رضا(ع) یاور درماندگان، مستضعفان و یاری‌گر گرفتاران است و همواره مایه برکت و مباهات مردم ایران اسلامی است.
حجت‌الاسلام حسيني‌پور، مدير حوزه هاي علميه استان مرکزي

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: امام رضا(ع) در سراسر جهان به عنوان مظهر خشنودی خدا و مظهر رضایت خداوند متعال است.

 

امام رضا(ع)  یاور درماندگان، مستضعفان و یاری گرفتاران

مدیر حوزه های  علمیه استان مرکزی امام رضا(ع) را نماد مهر و عاطفه به مردم و مظهر عشق و محبت دانست و خاطرنشان کرد: امام رضا(ع)  یاور درماندگان، مستضعفان و یاری گرفتاران است و همواره مایه برکت و مباهات مردم ایران اسلامی می باشد.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌پور با اشاره به این که مرقد مطهر و بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در ایران اسلامی قرار دارد، اظهار داشت: وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در کشورمان سبب اقتدار و عزت ملت ایران زمین شده است و به عنوان نعمتی بزرگ برای ایرانیان محسوب می شود.

 

پرهیز از دنیا و ساده زیستی

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی  با بیان این که اگر کسی دل امام رضا را به دست آورد، یقین بداند خداوند نیز از او راضی می شود، خاطر نشان کرد: امام جواد علیه السلام می فرماید: خدا پدرم را «رضا» نامیده، چون که پسندیده خدا در آسمان بود و رسول خدا و أئمه هدی در زمین از او خوشنود بودند.»

 

حجت‌الاسلام حسینی‌پور پرهیز از دنیا و ساده زیستی، برجسته‌ترین صفات امام رضا(ع) دانست و اظهار کرد: امام رضا(ع) همچون نیاکان بزرگوارشان، از مقام علمی ‌بسیار والایی برخوردار بودند، تا آنجا که ایشان را عالم آل‌محمد(ع) لقب داده‌اند.

 

ترسیم خط مشی امامت و ولایت به جهانیان

وی با بیان این که امام رضا(ع) دارای تمام کمالات و فضائل اخلاق انسانی در مرتبه اعلی بود، خاطر نشان کرد: در رابطه با اخلاقیات امام رضا(ع) «ابراهیم بن عباس» می‌گوید: «هرگز ندیدم که امام رضا (ع) سخن شخصی را قطع کند و ندیدم که نیازمندی را از درگاه خویش رد کند. او هرگز در حضور افراد تکیه نمی‌داد و هرگز او را ندیدم که با صدای بلند خنده کند، بلکه خنده اش تبسم و لبخند بود. وقتی که خلوت می‌کرد و کنار سفره می‌نشست، همه خدمتکاران و غلامان را کنار سفره می‌نشاند».

 

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی با اشاره به این که امام رضا(ع) خط مشی امامت و ولایت را به خوبی برای جهانیان ترسیم کرد، اظهار کرد: امام رضا(ع) مسیر حقیقت و امامت را با وجود نورانی خویش روشن کردند.

 

نماز برترین و با ارزش ترین عمل

حجت‌الاسلام حسینی‌پور با بیان این که امام رضا(ع) در تمام آن جلسات و مناظره‌های سنگین و پیچیده بر تمام دانشمندان عصر خویش غلبه می‌کرد، گفت: امام رضا(ع) با حضور چندین ماهه خود در منطقه مرو و خراسان در برابر دیکتاتوری مانند هارون ایستادگی کرد.

 

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی  با اشاره به این که امامرضا(ع) هیچ عملی برتر و با ارزش تر از نماز نمی دانست  و آن را در اول وقت اقامه می‌کرد، بیان کرد: تمامی پیامبران و امامان و اولیای خدا حرمت نماز را به بهترین وجه حفظ می‌کردند و آن را با کیفیت بسیار عالی اقامه می‌نمودند./842/302/ب2

ارسال نظرات