۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۳۰۷۲۵۲
استاد و خطیب حوزه علمیه اصفهان:

هیچ عبادتی بالاتر از گره‌گشایی کار مردم نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام دانشمند گفت: هیچ عبادتی بالاتر از گره‌گشایی از کار مردم نیست و هیچ گناهی بالاتر از ظلم به مردم نیست ظلم به مردم عاقبت ندارد و باید تا می‌توانید به مردم خدمت کنید و در این راستا لزومی به برگزاری سمینار و همایش نیست.
حجت الاسلام مهدي دانشمند محقق و مبلغ حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حجت الاسلام مهدی دانشمند، ظهر امروز در مجموعه فرهنگی رضوان، جدی ترین بحث در روایات و آیات را بحث معاد معرفی کرد و گفت: پروردگار متعال با عناوین مختلف بشر را هوشیار می‌کند و بهترین وسیله برای این که انسان را از افراط و تفریط نجات دهد اعتقاد و باور معاد است تغییرات فصول و خواب سبب یادآوری یاد مرگ و معاد برای انسان می‌شود در روایت آمده خواب برادر مرگ است.

 

استاد حوزه ودانشگاه با اشاره به خصوصیات جهنم بیان کرد: برخی جهنم را به حمام تشبیه کردند و گفتند که همان طور که استحمام باعث پاکی جسم می‌شود جهنم نیز باعث پاکی روح می‌شود البته در دنیا مریضی‌ها به خصوص بیماری‌های سخت و مشکلات کفاره گناهان انسان می‌شود، مشکلات دنیا عوامل مختلفی دارد هرکسی مصیبت و مشکلات می‌بیند به دلیل گناه نیست همان طور که در روایت داریم البلا للولا، برخی مشکلات هم آزمون است برای خالی شدن غرور و منیت انسان و بر اساس لطف پروردگار بر شخص عارض می‌شود و برخی مشکلات نیز برای پاک شدن انسان از گناه است.

 

خطیب برجسته حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: بخش عمده گناهان ما در لحظه جان کندن و بعد از آن شب اول قبر و برزخ و صحرای محشر پاک می‌شود و جهنم آخرین مرحله عذاب برای انسان است و در این میان عده‌ای در جهنم خالدین فیها هستند.

 

وی پیرامون کسانی که از نظر قرآن در جهنم جاودانه هستند اظهار کرد: جنیانی که کفر ورزیده و بقیه را هم به کفر کشاندند در جهنم جاودانه هستند البته برخی جنیان را موهومات می‌دانند در حالی که کسانی که به قرآن و اهل بیت اعتقاد دارند وجود جن را باور دارند.

 

حجت الاسلام دانشمند با بیان این که سیستم و عنصر وجودی جن با انسان فرق دارد، تصریح کرد: عنصر وجودی جن دود است، برخی موجودات وجودشان از نور است که همان ملائکه و فرشتگان هستند و جنی‌ها وجودشان از آتش است و انسان نیز از قلب به بالا نور و از قلب به پایین آتش است همان طور که جنس کینه و شهوت از آتش بیان شده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه پیامبری رسول الله محدود به زمان و مکان خاصی نبوده و ایشان بر جن و انس پیامبری دارند، خاطرنشان کرد: جنیان مسیحی، یهودی و زرتشتی ندارند و آنها یا کافر و یا مسلمان هستند چرا که تنها یک رسول داشتند و آن هم پیامبر اکرم(ص) بوده و مسلمانان آنها هم شیعه هستند چرا که روز عید غدیر با امیرالمؤمنین در محضر رسول خدا بیعت کردند و جنیانی که کافر باشند خلود در نار دارند.

 

این خطیب حوزه علمیه اصفهان با اشاره به آیه «الذین کفروا و کذبوا بآیاتنا اولئک اصحاب النار هم فیها خالدون»، گفت: کسانی که کافر شدند و آیات خدا را تکذیب کردند در جهنم جاودانه هستند، وجود ائمه اطهار از جمله آیات الهی است اما برخی خطبا آنقدر معجزات ائمه را نگفتند که بعضی آن را افسانه پنداشته و حتی معتقدند معجزه تنها شأن پیامبر است اما اهل بیت همگی معجزه داشتند و کسانی که معجزه را دیده و ایمان نمی‌آوردند خلود در نار دارند چرا که آنها متکبرانی هستند که در برابر دین خدا تکبر کرده و استدلال نداشته و زیر بار استدلال نیز نرفتند.

 

وی 8 سال دفاع مقدس را یکی از آیات الهی برشمرد و اظهار کرد: هر چیزی که معرفت ما را به توحید بالا ببرد آیات خدا است، کسانی که در آزادسازی خرمشهر بودند باید تعریف کنند که خرمشهر چگونه آزاد شد و به فرموده امام خمینی(ره) خرمشهر را خدا آزاد کرد.

 

حجت الاسلام دانشمند افزود: مجلس امام حسین(ع) نیز از آیات خدا است که علیه آن در دنیا هجمه‌های زیادی می‌شود اما به کوری چشم دشمنان اسلام امسال 27 میلیون نفر پیاده‌روی اربعین را برگزار کردند در حالی که 2 میلیون نفر حاجی در منای امسال این تعداد کشته را به همراه داشت اما جلسات امام حسین(ع) هر سال از سال قبل شلوغ تر شده و با این وضعیت گرانی و تورم در آن اطعام می‌شود و کسی در برگزاری این مراسمات از تورم و گرانی نترسید که این هم آیات الهی است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که کسانی که خود را خادم الحرمین می‌دانند اما در اصل کافر و مشرک هستند مثل آل سعود، در جهنم جاودانه هستند، خاطرنشان کرد: کسانی که با خدا و رسول خدا مخالفت و دشمنی کرده و نیز کسانی که منافق هستند و همچنین کسانی که در دنیا تنها کارشان ظلم است در جهنم جاودانه هستند و عذاب الهی برای آنها همیشگی است و خداوند نیز آنها را لعنت کرده است.

 

وی ادامه داد: هیچ عبادتی بالاتر از گره‌گشایی از کار مردم نیست و هیچ گناهی بالاتر از ظلم به مردم نیست ظلم به مردم عاقبت ندارد و باید تا می‌توانید به مردم خدمت کنید و در این راستا لزومی به برگزاری سمینار و همایش نیست./867/202/ب2

ارسال نظرات