۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۳۰۷۲۵۹
همزمان با آخرین روز ماه صفر؛

اندوه کربلا با ماتم امام رضا تکمیل شد

خبرگزاری رسا ـ امروز همزمان با آخریم روز از ماه صفر، اندوه کربلا با ماتم امام رضاکمیل شد و مشهد الرضا در اندوه جانکاه عالم آل محمد غرق در ماتم و اندوه بود.
شهادت امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اجتماع عظیم «لبیک یا امام رضا(ع)» با حضور زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) و به ویژه زائران پیاده،  امروز در حالی برگزار شد که سیل عظیمی از جمعیت به دریای بیکرانه شوق و عشق امامت جاری شده بودند تا در روز حرن و اندوه آل الله در جوار حرم رضوی به سوگواری و عزاداری بپردازند.

 

فریاد عزاداران که با چشمان ملتمس  بارانی« رضا رضا» می گویند از اجتماع عظیم «لبیک یا امام رضا (ع)» به گوش می رسد، از کنار هر دسته و هیئتی که عبور می‌کنی به وضوح نظاره میکنی، عمق حزن و اندوه این مردم امام رضایی که چگونه بی پروا و جانانه در این مصیبت جانکاه به سینه می زنند. 

 

مشهد مقدس، پایتخت معنوی دل های بی قرار و بهتر بگویم، این جا قطعه ای از بهشت است که در روز شهادت هشتمین خورشید امامت، مملو از زائرانی است که با پای پیاده از سرزمین های خود راهی دیار عشق شدند در حالی که قدم هایشان سختی راه را نمی شناخت و با شوقی وصف ناپذیر به سمت حرم یار رهسپار شدند تا در آخرین روز از ماه صفر برای عرض ارادت  و اقام عزا به بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) مشرف شوند.

 

 

آری! امروز اندوه کربلا با ماتم امام رضا(ع) تکمیل شد و دل های بی قرار جامانده از اربعین کربلا در کنار پنجره فولاد امام رؤوف آرام یافت، بغض های ترک خورده با دیدن گنبد طلایی رنگ بارگاه مطهر رضوی فروریخت و همچون کبوترهای سقاخانه حریم رضوی در شوق وصال محبوب، اوج گرفت.

 

صدای نوحه خوانی و روضه خوانی مداحان اهل بیت(ع) از تمامی رواق ها به گوش می رسد، بست های مختلف حرم رضوی امروز شاهد ورود هیئات و دسته جات عزاداری محبین حضرتش است که با قلب های عاشق و محزون از تمامی شهرهای ایران در روز شهادت رؤوف آل الله حضور یافتند تا دیگر به امام رضا(ع) نگویند« غریب الغرباء».

 

حرم رضوی امروز حال و هوای دیگری داشت؛ هر یک از عاشقان و دلدادگان امام هشتم (ع) در گوشه و کنار این مأمن و پناه دلدادگان درحالی که به پهنای صورت اشک می ریزند و ذکر« رضا رضا» را زمزمه دارند با آقای خود درد دل می‌کنند؛... مادری که فرزندش را به شبکه های پنجره فولاد دخیل بسته و با هق هق گریه، دست‌هایش را رو به سوی آسمان بلند و حضرت را به جان یگانه فرزند عزیزشان امام جواد(ع) قسم می دهند و شفای دخترش را از امام رؤوف می خواهد.

 

آری! امروز فرشتگان از عرش آمده اند تا به تبرک ببرند، گرد و غبار کفش های زائران و عزداران اهل بیت(ع) را از کفشداری حریم رضوی و غبطه می خورند بر این همه شور و عشقی که در دل های تک تک این جمعیت عظیم در تلاطم است چرا که از عظمت کرامت صاحب خانه آگاه اند و چه زیبا می گوید شاعر« والله قسم هر که گدا رفت درون حرمش/ نزدیکی ایوان طلا بود که آقا گردی».

 

  چه قدر زود دیر می شود! همین دیروز بود که پیراهن های مشکی امان را بر تن کردیم و کوچه های و خیابان های شهر در سوگ محرم امام حسین(ع) سیاه پوش شد، روضه های خانگی بار دیگر رونق گرفت و  ذکر اهل بیت(ع) و شور گرفتن در مصایب ایشان اوج گرفت تا امروز ... آخرین روز از ماه صفر الحرام که با شهادت امام رضا(ع) پرونده عزاداری ها بسته می شود و به قول بزرگترها، روز مزد گرفتن است امروز و حضرت رضا(ع) مزد عزاداری های و گریه های محرم و صفر را خواهند داد!

 

اما... قلم تاب نوشتن از صاحب عزا را ندارد، صاحب عزایی که با آمدن محرم شال عزا به گردن انداخته اند ولی این روزها دلشان خون و چشمشان بارانی است و تمامی شیعیان منتظر و عاشق حضرتش باید برای سلامت قلب داغدار امام زمان(عج) خود دعا کنند، پس به محضر مبارک ایشان عرضه داریم» آجرک الله یا صاحب الزمان(عج).

 

همنوا با زائران حضرت رضا(ع) و به نیابت از تمام دلسوختگانی که آرزمند زیارت حضرتش هستند، دست ادب بر سینه گذاشته و خدمت امام رؤوف سلام می کنیم« السلام علیک یا علیّ بن موسی الرضا»/844/202/ب2

ارسال نظرات