۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۳۰۷۲۶۱
همزمان با سراسر کشور؛

استان مرکزی در سالروز شهادت امام رضا غرق در عزا و ماتم شد

خبرگزاری رسا ـ نقاط مختلف شهری و روستایی استان مرکزی امروز شنبه، همزمان با سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت ولایت امام رضا (ع) غرق در اندوه و ماتم شد.
استان مرکزي در سالروز شهادت امام رضا(ع)غرق در عزا و ماتم شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، امروز شنبه 21آذر همزمان با سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت ولایت امام رضا (ع) سراسر استان مرکزی غرق در اندوه و ماتم شد و عزاداران با حمل بیرق های سبز و سیاه و نوحه خوانی و سینه زنی در سوگ هشتمین اختر تابناک امامت ولایت عزدارای کردند.

 

برگزاری آیین های عزاداری در سوگواری

مردم سرزمین آفتاب در جای جای استان مرکزی با برگزاری آیین های عزاداری در سوگواری پرداختند و اشک ماتم ریختند و در غم شهادت این امام همام بر سر و سینه زدند.

 

مردم استان مرکزی همزمان با سراسر ایران اسلامی با حضور در مساجد و حسینیه ها، با برپایی آیین های عزداری و سوگواری و پخش غذاهای نذری یکبار دیگر مراتب اخلاص و ارادت خود را نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت( ع ) به نمایش گذاشتند.

 

ادای احترام به ساحت مقدس امام‌زادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س)

مردم شهیدپرور اراک به منظور عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام رضا (ع) و ادای احترام به ساحت مقدس امام‌زادگان عبدالله (ع) و آمنه خاتون (س) از ساعات اولیه امروز درحسینیه ها و میادین محله ها تجمع کردند و با تشکیل دسته های سینه زنی و زنجیر زنی به سمت امامزاده عبدلله ( ع ) و آمنه خاتون(س) این شهر حرکت کردند.

 

عزاداران اراکی امروز در آیین سوگواری هشتمین اختر تابناک امامت ولایت بدر هوای سرد پاییزی به سینه زنی پرداختند و در سوگ هشتمین اختر تابناک امامت ولایت عزدارای کردند و به سوگ نشستند.

 

نوحه‌خوانی و مداحی در سوگ شهادت امام رضا(ع)

مردم عاشق ولایت، امامت و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شهر اراک در شب و روز شهادت هشتمین امام شیعیان جهان، بر مظلومیت و غربت امام خود بر سر و سینه زدند و گریستند و شرکت‌کنندگان با نوحه‌خوانی و مداحی در سوگ شهادت امام رضا(ع) اشک ماتم ریختند.

 

مردم این خطه از میهن اسلامی امروز  به مناسبت ایام سوگواری ماه صفر از روزهای گذشته یکپارچه سیاهپوش است و پرچم های عزا در هر کوی و برزن افراشته شده است.

 

شایان ذکر است، نظیر این مراسم در شهرستان های خمین، محلات، دلیجان، آشتیان، تفرش، فراهان، خنداب، کمیجان، ساوه، زرندیه و شازند نیز برگزار شد./842/202/ب2

ارسال نظرات