۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۳۰۷۲۶۷
امام جمعه بستک:

حرکت‌های آزادی‌بخش جهان از رهنمودهای ائمه الگو می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بستک حرکت‌های آزادی بخش جهان را الگو گرفته از رهنمودهای ائمه(ع) دانست و گفت: روشنکفری امام رضا(ع) مانع از آن شد که خط فکری دشمنان و مخالفان دین به ثمر برسد.
اهل‌بيت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام یونس قائدی امروز در مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) در بستک، با اشاره به وجود پربرکت امام رضا(ع) در کشور و الگوگیری از روش این امام، گفت: با رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب باید ملت ایران در مسائل سیاسی و اعتقادی حرکت‌های سیاسی ائمه را مد نظر قرار دهند.

 
وی در ادامه با اشاره به مبارزات چشم گیر امام رضا(ع) در عرصه‌های مختلف با مخالفان اسلام افزود: این امام همام در هر شرایطی از به انحراف کشیدن افکار و عقاید اسلامی توسط دشمنان دین جلوگیری کرد.
 
امام جمعه بستک، روشنکفری امام رضا(ع) را مهم ترین عامل مؤثر در عدم موفقیت دشمنان مخالفان دین در منحرف کردن اذهان مسلمانان تصریح کرد: امام با جدیت و حق طلبی مانع از به انحراف کشیدن اسلام توسط افراد حکام زمان که درصدد بهره برداری از شخصیت امام بودند، شد و این مبارزات شهادت امام را به همراه داشت.
 
وی با اشاره به اینکه عمده فعالیت امامان  در زمینه سیاسی بود گفت: مبارزه با مستکبرین اصل اعتقاد اسلامی است و حرکت کربلا و امام علی(ع) نمونه بارز اقدامات ائمه در زمینه سیاست است.
 
 امام جمعه بستک هچنین حرکت‌های آزادی بخش جهان را الگو گرفته از رهنمودهای ائمه و رهبر ملت ایران دانست و تاکید کرد: مخالفت با استکبار و ستمکاران باید مد نظر قرار گیرد.
 
حجت الاسلام قائدی ضمن برشمردن مقاصد مامون از دعوت امام رضا (ع) به خراسان بیان کرد: مهم‌ترین قصد مامون فاصله انداختن میان امام و مردم بود تا فعالیت‌های امام و سلحشوران علوی را کنترل کند.
 
وی همچنین اضافه کرد: مامون به دنبال کسب وجهه و حیثیت معنوی برای خود بود و می‌خواست که زشتی‌های حکومت را در پناه امام پوشیده نگه دارد و مبارزات انقلابی شیعیان را به فعالیت‌های بی‌خطر سیاسی تبدیل کند.
 
امام جمعه بستک، تدابیر امام رضا (ع) در مقابله با مامون را بیان کرد و گفت: امام رضا(ع) از سلحشوران و مخالفان حکومت حمایت و از هر فرصتی برای ارتباط با مردم استفاده می‌کرد./851/202/ب2
ارسال نظرات