۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۳۰۷۲۶۸
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

انتقاد نماینده تبریز از برخورد انفعالی دولت با حوادث اخیر جمهوری آذربایجان

خبرگزاری رسا ـ عضو کمسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از برخورد انفعالی دولت یازدهم با حوادث اخیر و فشار به شیعیان این کشور، گفت: اتهام افراط‌گرایی و انگ داعشی بودن به روحانیان و ناردارانی‌های آذربایجان ادعایی مضحک است.
محمداسماعيل سعيدي، منتخب مردم تبريز در انتخابات نهم مجلس

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به حوادث اخیر منطقه نارداران در جمهوری آذربایجان اظهار داشت: اخبار منتشره حاکی از آن است که در حادثه نارداران به مقدسات شیعه، روحانیت، مرجعیت و حوزه های علمیه توهین شده است.


وی خاطرنشان کرد: اقدامات سازمان یافته ای از سوی پلیس جمهوری آذربایجان برای تعطیلی مراسم عزاداری امام حسین(ع) و عدم برگزاری مراسمات تاسوعا و عاشورا در حال پیگیری و اجرا است که بایستی اقدامات جدی برای توقف دین‌ستیزی مقامات آذربایجان صورت گیرد.


سعیدی با تأکید بر توقف اقدامات تخریبی و توهین آمیز نسبت به مقدسات، روحانیت و مراجع در آذربایجان گفت: ادعاهای دروغین و اتهامات واهی علیه جمهوری اسلامی ایران قابل پذیرش نیست، اتهام افراط‌گرایی و انگ داعشی بودن به روحانیان و ناردارانی‌های آذربایجان ادعایی مضحک است.


عضو کمسیون اجتماعی مجلس از دیپلماسی انفعالی دولتمردان در برابر تهدید کشتار شیعیان آذربایجان انتقاد کرد و گفت: معنای دموکراسی مقابله با اعتقادات اصیل دینی و شیعی مردم آذربایجان نیست، تاریخ نشان داده که هیچ کس نمی تواند در برابر قدرت یک ملت ایستادگی کند، و در نهایت محکوم به فناست.


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد قاطع وزارت امور خارجه ایران در برابر اهانت به مقدسات دینی و شیعی در آذربایجان شد و تصریح کرد: سکوت ایران در برابر جنایات نارداران و تهدیدهای اردوغان دور از شأن ملت ایران است، مسؤولان باید با اقتدار ایرانی جواب یاوه گویی‌های اردوغان را بدهند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات اخیر اردوغان علیه ایران گفت: اردوغان باید بداند که ایران اسلامی در خاک ترکیه طرفداران میلیونی دارد؛ از این رو نباید با تهدید ایران خود را دچار چالشی جدید کند، رئیس جمهور ترکیه دچار اشتباه تاریخی شده و با تندگویی روز به روز بحران را شدیدتر می‌کند.


عضو کمسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: اردوغان جریان تروریسم را با حمایت آمریکا در منطقه به راه انداخت، دست پخت اردوغان امروز در نقاط مختلف جهان دست به حملات تروریستی می‌زند و در نهایت ترکیه نیز درگیر آشی خواهد شد که خود پخته است./935/ت302/ج

ارسال نظرات