۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۳۰۷۳۱۶
معاون تهذیب حوزه های علمیه استان مرکزی:

وقف مهم ترین مظاهر احسان و نیکوکاری در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه استان مرکزی سنت حسنه و ارزشمند وقف را یکی از مهم ترین مظاهر احسان و نیکوکاری در جامعه اسلامی دانست و گفت: سنت پسندید وقف همیشه و در هر زمان برای واقف و جامعه ماندگار خواهد ماند و واقفان خیر اندیش با وقف اموال خود صدقات جاریه را برای آخرتشان ذخیره خواهند کرد.
حجت‌الاسلام مصطفي اوحدي، معاون تهذيب حوزه هاي علميه استان مرکزي

حجت‌الاسلام مصطفی اوحدی معاون تهذیب حوزه های علمیه استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که وقف بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه حل می کند، اظهار کرد: وقف یکی از منابع مهم تامین کننده در امور اقتصادی و اجتماعی در جامعه است.

 

وقف در هر زمان برای واقف و جامعه ماندگار خواهد ماند

معاون تهذیب حوزه های علمیه استان مرکزی سنت حسنه و ارزشمند وقف را یکی از مهم ترین مظاهر احسان و نیکوکاری در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: سنت پسندید وقف همیشه و در هر زمان برای واقف و جامعه ماندگار خواهد ماند و واقفان خیر اندیش با وقف اموال خود صدقات جاریه را برای آخرتشان ذخیره خواهند کرد.

 

حجت‌الاسلام اوحدی وقف را یک حرکت انسان دوستانه در جامعه دینی دانست و بیان کرد: در جامعه اسلامی با احیا و فرهنگ سازی وقف می توانیم بسیاری از مشکلات را مهم است و با این فرهنگ سازی می توانیم به اهداف مورد نظر دستیابی پیدا کنیم.

 

تحول ساختار فرهنگی، توسعه علمی و اقتصادی کشور

معاون تهذیب حوزه های علمیه استان مرکزی خاطرنشان کرد: سنت حسنه  وقف در تحول ساختار فرهنگی، توسعه علمی و اقتصادی کشور به خوبی می تواند نقش آفرینی کند و همچنین بر طبق آموزه هایی دینی و فرهنگ اسلامی وقف ماندگار است و بهبود رفاه عمومی را به دنبال دارد.

 

حجت‌الاسلام اوحدی با اشاره به این که رسانه های جمعی در رابطه با ترویج فرهنگ وقف به خوبی می توانند تاثیر گذار باشند، گفت: رسانه های دیداری، شنیداری و مکتوب، هر کدام به نحوی در تبلیغ و گسترش فرهنگ سنت حسنه وقف می توانند گام بردارند.

 

وقف، میراث ماندگار از پیامبر (ص) و ائمه معصومین

معاون تهذیب حوزه های علمیه استان مرکزی با بیان این که فرهنگ سازی در موضوع وقف باید در همه سطوح انجام پذیرد، گفت: ملت و مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در هر حرفه و فعالیتی که مشغول هستند باید در مسیر نهادینه کردن سنت پسندیده وقف در جامعه اسلامی گام بردارند.

 

حجت‌الاسلام اوحدی، هفته وقف را  فرصت بسیار ارزشمند و مناسبی در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ وقف در بین اقشار مختلف مردم دانست و خاطرنشان کرد: وقف، میراث ماندگار از پیامبر (ص) و ائمه معصومین(ع) است که امروز به جامعه اسلامی هدیه شده است و همگان باید به بهترین نحو از فرصت حسنه وقف بهره مند شوند. 

 

حذف آسیب های مختلف اجتماعی و ارتقاء جامعه اسلامی

معاون تهذیب حوزه های علمیه استان مرکزی هدف اصلی وقف و موقوفات را آبادانی و ارتقاء جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: احیای و اجرای پسندیده و با برنامه وقف بسیاری از ارزش ها  و آبادانی های بسیار را به همراه دارد و  همچنین سبب حذف آسیب های مختلف اجتماعی می شود.

 

حجت‌الاسلام اوحدی در ادامه با بیان این که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همه و همه باید در حد توان خود واقف باشند، گفت: امروز به خود می بالیم که در کشوری زندگی می کنیم که  آثار و برکات وقف در جامعه به خوبی احساس می شود و جایگاه وقف روز به روز در حال ارتقاء و گسترش است./842/302/ب3

 

ارسال نظرات