۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۴
کد خبر: ۳۰۷۳۱۹
استاد حوزه علمیه استان مرکزی:

وحدت حوزه و دانشگاه تحقق اسلام ناب محمدی را به همراه دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه استان مرکزی وحدت حوزه و دانشگاه راهی برای تحقق اسلام ناب محمدی دانست و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به خوبی می تواند با برنامه ریزی های منسجم و همدلی و همزبانی توطئه های دشمنان را شناسایی کنند و در راستای خنثی سازی آن در جامعه اسلامی گام بردارند.
حجت‌الاسلام احمد غلاميان، استاد حوزه علميه استان مرکزي

حجت‌الاسلام احمد غلامیان استاد حوزه علمیه استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه یکی از خجسته ترین پیامدهای انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه از رهنمودهای امام خمینی در سال 59 آغاز شد و از آثار انقلاب فرهنگی است.

 

آیت الله مفتح از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه

استاد حوزه علمیه استان مرکزی با اشاره به این که آیت الله مفتح از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بوده است، خاطرنشان کرد: بیست و هفتم آذرماه، یادآور مجاهدت های عالمی ربانی آیت اللّه مفتح است که تلاش های ارزشمند و بی وقفه ای را انجام داد.

 

حجت‌الاسلام غلامیان با بیان این که شهید مفتح در راه تحقق وحدت حوزه و دانشگاه تلاش ها و زحمات بسیاری را متحمل شد، گفت: شهید مفتح با آگاهی در مسیر وحدت حوزه و دانشگاه به خوبی نقش آفرینی کرد و سبب وحدت میان حوزه و دانشگاه شد.

 

شناسایی توطئه های دشمنان با وحدت حوزه و دانشگاه

استاد حوزه علمیه استان مرکزی بیان کرد: امام خمینی درباره ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه فرموده اند:«امروز یکی از ضروری ترین تشکل ها بسیج دانشجو و طلبه است. طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاه ها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند. فرزندان بسیجی ام در این دو مرکز، پاسدار اصول تغییر ناپذیر نه شرقی نه غربی باشند، امروز دانشگاه و حوزه از هر محلی بیشتر به اتحاد و یگانگی احتیاج دارند».

 

حجت‌الاسلام غلامیان وحدت حوزه و دانشگاه راهی برای تحقق اسلام ناب محمدی دانست و خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به خوبی می تواند با برنامه ریزی های منسجم و همدلی و همزبانی توطئه های دشمنان را شناسایی کنند و در راستای خنثی سازی آن در جامعه اسلامی گام بردارند.

 

نقش انقلاب اسلامی در تغییر نگرش حوزویان و دانشگاهیان

استاد حوزه علمیه استان مرکزی با بیان این که وحدت جزء ضروری‌ترین نیاز‌های امت واحد اسلامی است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی نقش مهمی در تغییر نگرش حوزویان و دانشگاهیان برعهده داشت و سبب حرکت مشترک این دو نهاد بزرگ شد.

 

حجت‌الاسلام غلامیان وحدت حوزه و دانشگاه فرصتی برای تحکیم آرمان‌های انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: بدون وحدت حوزه و دانشگاه، انقلاب اسلامی کم‌فروغ است و طلاب و دانشجویان باید دست بر دست هم در راستای اقتدار، عزت و پیشرفت بیش از پیش ایران اسلامی گام بردارند.

 

توانمندی علمی، معنوی و توسعه  کشور

استاد حوزه علمیه استان مرکزی با اشاره به این که وحدت حوزه و دانشگاه سبب توانمندی علمی، معنوی و توسعه و پیشرفت کشور می شود، گفت: حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد خدمت رسان به کشور باید نقش آفرینی کنند و در تحقق ایران اسلامی به اهداف عالیه بکوشند.

 

حجت‌الاسلام غلامیان در ادامه با بیان این که حوزه و دانشگاه باید در سنگر فرهنگ کشور به خوبی نقش آفرینی کنند، اظهار داشت: حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید، تحقیق و پژوهش را سرلوحه امور خود قرار دهند و کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه هدایت کنند./842/302/ب3

ارسال نظرات