۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۰
کد خبر: ۳۰۷۳۲۵
عضو شورای شهر مشهد:

ریشه سازش گری، دنیاپرستی و ثروت های حرام است

خبرگزاری رسا ـ موحدی گفت: دنیاپرستی و مال حرام وقتی در جامعه سنت شد و همه مردم به تبعیت از آقایان و آقازادگان جامعه به پول پرستی و دنیاطلبی مشغول شدند، کار به جایی می رسد که اباعبدالله(ع) در روز عاشورا «هَل مِن ناصِرٍ یَنصُرُنی» سر بدهد و مردم حضرت را سنگ بزنند.
خليل موحدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خلیل موحدی عضو شورای اسلامی شهر مشهد، شب گذشته در دومین مراسم سالیانه بزرگداشت شهدای مدافع حرم که در محل مسجد امام رضا (ع) برگزار شد، گفت: مهم ترین ویژگی دفاع مقدس در این بود که رزمندگان اسلام از مرگ نمی ترسیدند، به همین خاطر هم توانستند در برابر دشمن مقاومت کنند و پیروز شوند.

 


موحدی نترسیدن از مرگ را رمز شکست دادن دشمنان خواند و اظهار داشت: بالاترین تهدیدی که استکبار دشمنانش به کار می برد، تهدید به حمله اتمی است. اما آمریکا و اسرائیل چه کاری می توانند انجام دهند وقتی جوانان یک ملت، با اشک و دعا، شهادت را آرزو می کنند و از مرگ هراسی ندارند. اگر از مرگ نترسیم، بمب اتم دیگر اثری نخواهد داشت.

 


جنگ 33 روزه، یکی از مصادیق پیروزی گفتمان شهادت طلبی بر جبهه استکبار بود
وی گفت: در سفری که سال قبل به جنوب لبنان داشتیم، از مناطق عملیاتی جنگ 33 روزه نیز بازدید کردیم. در اکثر میدان های عملیاتی، شباهت های عجیبی بین خطوط مقدم دفاع مقدس و میادین عملیاتی جنگ 33 روزه وجود داشت تا جایی که گفته می شد برای انهدام تانک مرکاوای صهیونیست ها، رزمندگان مقاومت مجبور بودند یک تنه موشک انداز را روی شانه گذاشته و در برابر تانک دشمن بایستند.

 


موحدی ادامه داد: این اقدام به قدری شجاعت نیاز دارد که تنها شهادت طلبان و آنهایی که از مرگ باکی ندارند، قادر به انجام آن هستند؛ همان گونه که در روزهای جنگ، یک نوجوان بسیجی با تکیه بر ایمان به خدا و شوق شهادت، یک تنه به مصاف تانک ها و نفربرهای عراق می رفت. از این رو، جنگ 33 روزه برادران حزب الله لبنان با سربازان جنایتکار رژیم صهیونیستی در سال 2006، همانند دفاع مقدّس، یکی از مصادیق پیروزی گفتمان شهادت طلبی بر جبهه استکبار بود. 

 


ریشه سازش گری، دنیاپرستی و ثروت های حرام است
این عضو شورای شهر مشهد ضمن تبیین رابطه دنیاپرستی و بی بصیرتی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در طول دورانی که در نظام مسؤولیت داشته اند، همواره خود و خانواده خود را از آلوده شدن به مفاسد و سوء استفاده از بیت المال دور نگاه داشته اند؛ به همین خاطر هم پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب، هنوز بر عهد و پیمانی که با امام (ره) بسته اند استوار مانده و در برابر مستکبرین تسلیم نمی شوند.

 


وی افزود: اما در نقطه مقابل کسانی که ذلیلانه تسلیم دشمن می شوند و دم از سازش می زنند، همان هایی هستند که فرزندانشان در کانادا سرمایه گذاری کردند و پولهای حرام نفتی را قبول کردند و همین ها هم هستند که به خاطر نجات منصب و ثروت خود در برابر کوچک‌ترین فشار دشمن تسلیم می شوند و به دروغ می گویند که امام از ابتدا مخالفت شعار مرگ بر آمریکا بود.

 


موحدی با اشاره به خطبه مشهور امام حسین (ع) در روز عاشورا یادآور شد: دنیاپرستی و مال حرام وقتی در جامعه سنت شد و همه مردم به تبعیت از آقایان و آقازادگان جامعه به پول پرستی و دنیاطلبی مشغول شدند، کار به جایی می رسد که اباعبدالله (ع) در روز عاشورا «هَل مِن ناصِرٍ یَنصُرُنی» سر بدهد و مردم حضرت را سنگ بزنند. چه زیبا می گوید که شکم های شما از مال حرام پر شده و به این دلیل، سخن حق را نمی شنوید.

 


ویژگی باطل انحصار در زندگی دنیوی است

موحدی انحصار در مال دنیا را ویژگی باطل دانست و اظهار داشت: هنگامی که دشمن شهادت طلبی و نهراسیدن از مرگ  را در دلهای ما حس کند، از جنگ فرار می کند. دشمن ما باطل است و زندگی خود را منحصر در زندگی دنیوی و مادی خود می بیند و به همین دلیل، از مرگ فرار می کند. اساساً این ویژگی و شاخصه باطل است.

 

ذلت مسلمانان در حکومت حجّاج به خاطر تنها گذاشتن امیرمومنان بود
وی در انتها گفت: از این رو آنهایی که با ذلّت سر خود را خم می کنند و موفقیت، نجات و سعادت را در گرو سازش با آمریکا و تسلیم شدن در برابر مستکبران عالم می دانند، در ریشه زندگی های خود با مال پرستی و دنیادوستی گره خورده اند اما نباید از یاد برد که مقاومت صادقانه ما در دفاع مقدس باعث شد تا اسلام به دنیا صادر شود. متینگ بزرگ اربعین که هرساله پرشورتر برگزار می شود، به برکت جنگ هشت ساله ما بود والا چه کسی در نیویورک و واشنگتن، نام سیدالشّهدا (ع) را شنیده بود؟


 
عضو شورای شهر مشهد در انتهای این مراسم تاکید کرد: حواسمان باشد که از گفتمانی حمایت کنیم که مقاوم در برابر دشمنان و عزت خواه است و به دنبال کسانی باشیم که خون شهدا را فراموش نکرده اند. این رمز سعادت ماست همانطور که اگر مردم کوفه پشت سر امیرمومنان، شهادت طلبانه  مقاومت می کردند، روزهای فلاکت در زمان حکومت حجّاج بن یوسف را نمی دیدند./863/202/ب1

ارسال نظرات