۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۳۰۷۳۳۹
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان خوزستان:

نیازمند وقف در راستای ازدواج جوانان هستیم

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان خوزستان با اشاره به این که این سازمان در تمامی زمینه ها نیازمند وقف و همکاری خیرین و واقفان است، گفت: نیازمند وقف در راستای ازدواج جوانان هستیم.
وقف

حجت الاسلام سید محمد طباطبایی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که سازمان اوقاف در راستای تمام فعالیت­هایی که بتوان وقف را رایج و در میان مردم معرفی کند، فعالیت می نماید، گفت: حفظ و نگهداری و احیا موقوفات‌؛ توسعه و حفظ بقاع متبرکه و مساجد، توسعه بحث مسائل و موقافات قرآنی، کمک رسانی به ایتام و نیازمندان از جمله اقدامات این نهاد است.

 

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان خوزستان با اشاره به این که برپایی مواکب در مرز شلمچه و چذابه برای خدمت رسانی به زوار امام حسین(ع) در خلال زیارت اربعین حسینی و بازگشت زوار از اقدامات سازمان اوقاف می باشد، افزود: هزینه تأمین و ارائه خدمات به زوار از محل موقوفات سازمان اوقاف که برای خدمت رسانی به زوار مدنظر قرار گرفته پرداخت شده است.

 

این مقام مسؤول آگاهی مردم به آثار وقف و ماندگاری برکات آن تا قیامت و دیدن تأثیرات آن در جامعه را سبب ترغیب و تشویق آنها به این عمل پسندیده برشمرده و گفت: انجام نیت واقف بهترین راهکار برای تشویق مردم به این حسنت حسنه است.

 

حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای ترویج فرهنگ وقف تلاش فراوانی انجام داده است، افزود: همکاری مسؤولان و سایر نهادها برای ترویج وقف ضروی و در عین حال به بی توجهی یا عدم توجیه و مانع تراشی آنها برای ترویج این سنت نبوی در میان مردم است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که بعد از اصلاحات ارضی در پیش از انقلاب اسلامی بسیاری از موقافات در ظاهر از ملکیت وقف خارج شده اند، اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) خواستار بازگشت موقوفات به حالت وقفیت شده و در این راستا مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده واحده تمامی اسناد مالکیتی که برای اشخاص صادر شده را باطل کرد.

 

وی با بیان این که در آیات قرآنی و سخنان معصومین سفارش و اشاره های فراوانی به انفاق شده است، اظهار داشت: وقف بهترین و ماندگارترین نوع انفاق است که عمل خیرخواهانه واقف را از زمان زندگانی تا بعد از حیات تسری و در دوره های بعد از زندگانی خود، مردم از وقفیات او استفاده و او از اجر و ثوابی که برای این گونه اشخاص در قرآن ذکر شده بهره مند می شوند.

 

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، نیاز استان خوزستان در تمامی زمینه های وقف به ویژه ازدواج جوانان و مسائل قرآنی را اعلان کرده و بیان داشت: واقفان در رابطه با عزاداری امام حسین (ع) وقف های بی شماری انجام داده ولی کافی نبوده اند و وقف در این مورد از جمله نیازهای سازمان اوقاف است.

 

وی با بیان این که تمام اندوخته ها و دارایی های ما به واسطه  اهل بیت به ویژه امام حسین(ع) است، گفت: وقف و گام نهادن در راستای خدمت رسانی به امام حسین(ع) تضمین کننده اسلام، انقلاب اسلامی و فرزندان بوده و حضور و خدمت رسانی فرزندانمان در اماکن مذهبی همچون مساجد، بقعه های متبرکه، حسینیه ها و مواکب مانع از هجمه های دشمنان به آنها می شود./9456/302/ب3

 

ارسال نظرات