۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۳۰۷۳۴۲
آیت الله دری نجف آبادی:

مسؤولان وقف‌های جدید را به سمت نیازهای روز جامعه سوق دهند/ وقف سبب تحقق عدالت اجتماعی می شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر این که ایجاد موقوفات جدید باید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد، گفت: امروز مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید از فرصت ارزشمند هفته وقف بیش از پیش بهره مند شوند و وقف‌های جدید را به سمت نیازهای روز جامعه سوق دهند.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک صبح امروز یکشنبه 22 آذر ماه، در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی که به مناسبت هفته وقف در دفتر امام جمعه اراک برگزار شد، بیان کرد: سنت حسنه وقف از اهل‌بیت(ع) برای ما به یادگار مانده است و این سنت ارزشمند و جاودانه همیشه و در هر زمان ماندگار خواهد ماند.

 

ترویج و گسترش مسیر سرنوشت ساز وقف در جامعه اسلامی

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که گسترش عدالت و توسعه حمایت از محرومان و پشتیبانی از خدمات اجتماعی و فرهنگی با وقف محقق می شود، اظهار کرد: امروز همگان باید در ترویج و گسترش مسیر سرنوشت ساز وقف در جامعه اسلامی گام بردارند. 

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به این که گسترش وقف، آبادانی و رفع مشکلات را به همراه دارد، خاطر نشان کرد: سنت حسنه وقف  می تواند در زمینه خدمات اجتماعی، آموزشی، بهداشتی و درمانی، حمایت از دانش آموزان و دانسجویان بی بضاعت به خوبی نقش آفرینی کند.

 

پیامبر نخستین واقف صدر اسلام

امام جمعه اراک با بیان این که پیامبر(ص) نخستین واقف صدر اسلام است، اظهار داشت: پیامبر(ص) در صدر اسلام مسجد قبا را وقف کرد و پس از ایشان این سنت حسنه به خوبی از سوی دیگر اولیای الهی و ائمه معصوم(ع) ترویج و گسترش یافت.

 

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر این که ایجاد موقوفات جدید باید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد، بیان داشت: امروز مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید از فرصت ارزشمند هفته وقف بیش از پیش بهره مند شوند و وقف‌های جدید را به سمت نیازهای روز جامعه سوق دهند.

 

امامزادگان قطب‌های بزرگ دینی جامعه

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که نگاه اوقاف و امور خیریه به وقف نگاهی مقتدرانه باشد، گفت: مسؤولان اوقاف و امور خیریه باید در جهت ترویج و توسعه سنت حسنه وقف در جامعه اسلامی برنامه ریزی های منسجم و بلند مدت داشته باشند تا بتوانند در مسیر اهداف متعالی نظام حرکت کنند.

 

امام جمعه اراک با بیان این که امامزادگان و بقاع متبرکه در ترویج و تبیین فرهنگ دینی و اسلامی نقش بسزا و سازنده ای را بر عهده دارند، خاطر نشان کرد: امامزادگان در ایران اسلامی به عنوان قطب‌های بزرگ دینی جامعه محسوب می شوند و امروز مسؤولان اوقاف و امور خیریه باید از این اماکن ارزشمند در راستای خدمت رسانی به مردم استفاده کنند.

 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه سنت حسنه وقف را  اقدامی خداپسندانه و مصداق بارز نیکوکاری و خیرخواهی دانست و بیان کرد: سنت حسنه وقف در جامعه اسلامی سبب تحقق عدالت اجتماعی می شود و مشکلات را به آسانی حل می کند./842/202/ب1

ارسال نظرات