۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۳۰۷۳۵۹
مدیر کمیته امداد خدابنده خبر داد؛

جمع آوری بیش از 8 میلیارد ریال زکات در سال جاری

خبرگزاری رسا ـ مدیر کمیته امداد خدابنده با اشاره به این که طی سال جاری 8 میلیارد و 392 میلیون ریال زکات در شهرستان خدابنده جمع‌آوری شده است، گفت: این مبلغ برابر با 88 درصد از تعهدات زکات شهرستان که 10 میلیارد و 475 میلیون ریال است، را شامل می‌شود.
زکات فطريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، غدیر خلجی، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خدابنده زنجان، امروز در جلسه شورای زکات این شهرستان با اشاره به اقدامات متعدد آن اظهار داشت: دبیرخانه شورای زکات شهرستان خدابنده به منظور کمک به خانواده‌های نیازمند اقدامات متعددی را انجام می‌دهد.

 

وی در ادامه با بیان این که جلسات متعددی با محوریت زکات با حضور مودیان و مبلغان و روحانیان اعزامی تشکیل شده است اظهار داشت: خوشبختانه با این اقدامات میزان مشارکت مردم در پرداخت زکات افزایش و رشد چشمگیری داشته است.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به این که طی سال جاری 8 میلیارد و 392 میلیون ریال زکات در شهرستان خدابنده جمع‌آوری شده است خاطر نشان کرد: این مبلغ برابر با 88 درصد از تعهدات زکات شهرستان که 10 میلیارد و 475 میلیون ریال است، را شامل می‌شود.

 

خلجی در ادامه با ارائه گزارش تفکیکی از میزان زکات جمع‌آوری شده در شهرستان خدابنده تأکید کرد: از مجموع مبلغ جمع‌آوری شده، 5 میلیارد و 841 میلیون ریال به صورت زکات واجب و مستحبی جمع‌آوری شده است.

 

وی همچنین در ادامه از جمع‌آوری 2 میلیارد و 152 میلیون ریال زکات فطره در این شهرستان خبر داد و افزود: امسال میزان زکات پرداختی محرومان در شهرستان خدابنده 398 میلیون و 839 هزار ریال بوده است.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خدابنده در ادامه با اشاره به این که نقش روحانیون و تبلیغات و اطلاع‌رسانی در افزایش مشارکت مردمی تأثیرگذار بوده است افزود: به همین منظور نسبت به توزیع بروشورهای تبلیغی موضوع زکات در بین روستاهای مشمول، اقدام شده است.

 

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام سید علی طالبی، امام جمعه قیدار، با اشاره به اقدامات این دبیرخانه تصریح کرد: دبیرخانه شورای زکات در شهرستان خدابنده اقدامات متعددی در ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه انجام داده است.

 

وی در ادامه با اشاره به احکام پرداخت زکات در جامعه دینی اسلامی و تأثیر آن در محرومیت‌زدایی خاطر نشان کرد: پرداخت زکات افزون بر آثار اجتماعی که در زمینه کمک به نیازمندان دارد، با توجه به روایات موجب افزایش مال نیز می‌شود، و البته یکی از موضوعاتی که موجب افزایش زکات پرداختی شده نقش روحانیون بوده است.

 

امام جمعه قیدار در ادامه گفت: مبلغان و روحانیان با حضور در مناطق مختلف آثار اجتماعی و فردی زکات را تبیین و تشریح می‌کنند که خوشبختانه با اقدامات تبلیغی و ترویجی صورت گرفته میزان پرداخت زکات در جامعه افزایش یافته است./949/202/ب1

ارسال نظرات