۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۳۰۷۳۶۱
امام جمعه چالوس:

دل بستن به برجام و رفع تحریم ها راه حل مشکلات اقتصادی کشور نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چالوس با تأکید بر این که دل بستن به اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها راه حل مشکل اقتصادی کشور نیست، گفت: رفع مشکل اقتصادی باید از درون کشور باشد.
حجت الاسلام راشدي نوري امام جمعه چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در چالوس، حجت الاسلام راشدی نوری، امام جمعه چالوس امروز در جمع مسؤولان این شهرستان با اشاره به در پیش بودن 24 آذر زمان ارائه گزارش مدیرکل آژانس انرژی اتمی به شورای حکام راجع به بسته شدن پرونده پی ام دی، گفت: پیش نویس قطعنامه ای آماده شد که شامل نکات مثبت و منفی است اما مهم بسته شدن پرونده پی ام دی است، چون اجرای برجام با بسته شدن این پرونده گره خورده است.

 

وی با بیان این که گروه 5+1 در این خصوص دو راه بیشتر ندارد، افزود: غربی ها اگر به دنبال آن هستند پی ام دی بسته نشود، به حتم برجامی هم در کار نخواهد بود و اگر در این گزارش عدم اثبات و یا اثبات عدم وجود ابعاد نظامی در برنامه هسته ای ایران مورد تأیید قرار گرفته باشد، معنایش این است همه ادعاها در 12 سال گذشته و فشارها و تحریم ها پوچ و ظالمانه بوده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری در خصوص پایبندی طرف غربی به تعهدات خود در برجام، تأکید کرد: بسته شدن پرونده دروغین ایران اسلامی در خصوص پی ام دی بار دیگر اثبات کننده دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر خواهد بود.

 

وی با اشاره به این که بسته شدن پرونده پی ام دی و رفع همه تحریم های ظالمانه می تواند زمینه را برای اجرای بسیاری از برنامه ها فراهم کند، تصریح کرد: مسؤولان کشور باید برای پیشرفت، بالندگی و استقلال همه جانبه کشور از ظرفیت های موجود به خوبی بهره گیرند.

 

امام جمعه چالوس با بیان این که دشمنان انقلاب اسلامی هیچ گاه دست از دشمنی های خود علیه نظام و ملت ایران بر نخواهند داشت، افزود: نباید تنها کشور را وابسته به بیرون ببینیم بلکه باید از همین ظرفیت های موجود که بسیار هم ارزشمند هستند در جهت رشد و بالندگی کشور بهره گیریم.

 

حجت الاسلام راشدی پایین آمدن قیمت نفت در بازارهای جهانی را یکی دیگر از توطئه های دشمنان انقلاب و نظام دانست و افزود: متأسفانه کشورهای به اصطلاح اسلامی منطقه امروز به عاملان اصلی فتنه و بحران در جامعه جهانی تبدیل شده اند.

 

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری از سال ها قبل بر برنامه ریزی مناسب مسؤولان جهت خروج کشور از اتکا به نفت تأکید داشتند، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی به خوبی می توان دریافت که نفت نمی تواند پشتوانه اقتصادی مطمئنی برای کشورمان باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که اقتصاد نفتی نمی تواند کشورمان را در برابر توطئه های دشمنان در عرصه اقتصادی مصون بدارد، افزود: باید با بهره گیری از ظرفیت های جایگزین زمینه را برای رشد و بالندگی همه جانبه کشورمان فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام راشدی با اشاره به این که دشمنان ایران اسلامی با افزایش میزان تولید و پایین آوردن قیمت جهانی نفت تلاش می کنند به ایران اسلامی ضربه بزنند، گفت: این کشورها باید بدانند که ملت ایران همچنان در دفاع از آرمان های انقلاب پیشگام بوده و هیچ گاه از مواضع اصولی و انقلابی خود عقب نخواهند کشید.

 

امام جمعه چالوس، اقتصاد مقاومتی را تنها نسخه شفابخش برای اقتصاد بیمار کشورمان دانست و بیان داشت: با تحقق عملی اقتصاد مقاومتی در بخش های مختلف کشور به حتم شاهد رشد و رونق فعالیت های اقتصادی در کشور خواهیم بود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه برخی ها نگاهی شعاری نسبت به موضوع اقتصاد مقاومتی دارند، تأکید کرد: دولت و مجلس باید با برنامه ریزی مناسب زمینه اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی را در بخش های مختلف کشور فراهم کنند تا شاهد پویایی و بالندگی کشور در این عرصه باشیم.

 

وی با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور بیان داشت: این ستاد که با مدیریت دولت آغاز به کار می کند باید با جدیت سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در این خصوص را عملیاتیی کند.

 

امام جمعه چالوس با تأکید بر این که دل بستن به اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها راه حل مشکل اقتصادی کشور نیست، خاطرنشان کرد: رفع مشکل اقتصادی باید از درون کشور باشد.

 

حجت الاسلام راشدی بر ضرورت حمایت دولت و مجلس از تولیدکنندگان داخلی کشورمان تأکید کرد و افزود: راه علاج مشکلات اقتصادی به دست های توانمند کارگران، کشاورزان، صنعتگران و فکر و اندیشه و تدبیر مدیران لایق و شایسته کشور است./950/202/ب1

ارسال نظرات