۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۳۰۷۳۸۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

دفاع از کیان حکومت اسلامی وظیفه طلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به فعالیت شبکه های مجازی و ماهواره ها علیه اسلام و گسترش شبهات در جامعه امروزی گفت: مهم ترین وظیفه و رسالت یک طلبه دفاع از کیان حکومت اسلامی و اسلام است.
مدير کل تبليغات اسلامي لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سعید مهدوی مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان، ظهر امروز، در همایش طلیعه حضور، ویژه طلاب جدیدالورود مدارس علمیه لرستان، که در اردوگاه آیت الله کمالوند خرم آباد برگزار شد، گفت: علم و تحصیل نخستین وظیفه طلبه است.

 

وی با بیان این که علم، معرفت و آگاهی از علوم دینی وظیفه طلاب است، افزود: باید علم آموزی در زمینه فقه، اصول، روانشناسی و حوزه اخلاقی مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام مهدوی با تأکید بر این که طلاب نباید به دروس حوزوی در چارچوب دروس تحصیلی بسنده کنند، عنوان داشت: در جامعه امروزه باید نیازها را شناسایی کرد و در آن جهت حرکت کنیم.

 

وی با اشاره به تفاوت زیاد حوزه های علمیه با دانشگاه اظهار کرد: در دانشگاه ها نیز در زمینه اقتصادی، حقوق، اخلاق و روانشناسی تحصیل می شود ولی تحصیل حقوق، اقتصاد، اخلاق و روانشناسی در حوزه های علمیه اسلامی است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه تأکید کرد: طلاب باید با علاقه و سلیقه به حوزه های علمیه ورود پیدا کنند و در این زمینه متخصص شوند.

 

وی تحقیق و پژوهش را از دیگر وظایف طلاب بیان کرد و افزود: حوزه های علمیه ما باید در زمینه تحقیق و پژوهش سرآمد باشند و تحقیق در علوم باید عمیق باشد.

 

تبلیغ از رسالت های مهم طلبه است

حجت الاسلام مهدوی تبلیغ را از دیگر رسالت های مهم طلاب عنوان کرد و اظهار داشت: خروجی حوزه های علمیه ما باید تبلیغ باشد.

 

وی خانه نشینی خواهران طلبه را بزرگ ترین خلأیی عنوان کرد که در حوزه های علمیه خواهران دیده می  شود و گفت: طلبه های خواهر ما پس از تبلیغ و تهذیب باید فضای تبلیغی را در اختیار بگیرند و از این ظرفیت استفاده کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که دفاع از دیگر رسالت های مهم طلاب است، یادآور شد: با توجه به وجود شبهات در جامعه امروزی، باید در مقام پاسخگویی برآییم و از کیان اسلام و حکومت اسلامی دفاع کنیم.       

 

وی خاطرنشان کرد: طلبه موفق کسی است که در سایه تحصیل، علم آموزی، تبلیغ و تهذیب بتواند از آرمان ها و ارزش های اسلامی دفاع کند.

 

تربیت دینی رسالت مهم طلبه های خواهر است

حجت الاسلام مهدوی با بیان این که تربیت دینی از مسائل مهم و رسالت خواهران طلبه است، افزود: طلبه باید بتواند با انجام رسالت های خویش کار تربیتی را سرلوحه کار خویش قرار دهد و جوانانی تربیت کنند که در جامعه به خوبی ایفای نقش کنند.

 

وی تمدن سازی و جامعه سازی را از دیگر رسالت های یک طلبه عنوان کرد و اظهار داشت: امام احل با تشکیل حکومت اسلامی جامعه سازی کرد، امروز انقلاب در کشور های اسلامی حضور و بروز پیدا کرده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر این که در جامعه نمی خواهیم کارهای فردی انجام دهیم، بلکه فعالیت های طلاب باید فراگیر باشد، گفت: در بحث دینی رسالت طلبگی باید افق بلند داشته باشد و مسائل دینی را بشناسیم و به دیگران نیز بشناسانیم.

 

وی با اشاره به حضور مؤثر زنان در عرصه فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: خواهران طلبه باید به مسائل تربیتی نفوذ پیدا کنند و همسران و مادران آینده را تربیت کنند.

 

تهذیب از عوامل مهم ایفای نقش طلاب است

حجت الاسلام مهدوی تهذیب را از دیگر رسالت های مهم طلاب دانست و اظهار کرد: باید توجه داشت که در فضای حوزوی و طلبگی بدون اخلاق و تهذیب نمی توان موفق عمل کرد./9459/202/ب3

ارسال نظرات