۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۳۰۷۴۱۶
به همت مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا؛

فراخوان مقاله «خرافات و پی آمدهای آن» اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ واحد پژوهش مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد، فراخوان مقاله «خرافات و پی آمدهای آن» را با هدف بررسی توهمات رایج و مقابله با خرافه افکنی اعلام کرد.
فراخوان مقاله «خرافات و پی آمدهای آن» اعلام شد

خانم فرزانه طالقانی، معاون پژوهش مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: واحد پژوهش مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد فراخوان مقاله «خرافات و پی آمدهای آن» را با هدف بررسی توهمات رایج و اعتقادات غیر منطقی و ثابت نشده به تأثیر امور ماورای طبیعت در امور طبیعی اعلام کرد.

 

وی با اشاره به این که ردپای خرافه، کم و بیش در زندگی بسیاری از ما دیده می شود، افزود: گرافه گرایی ریشه در نا آگاهی دارد و پایه علمی و منطقی ندارد؛ از این رو آموزش و اطلاع رسانی نقش مهمی برای کاهش خرافات دارد.

 

طالقانی با بیان این که رسالت طلاب در مواجهه با خرافات سنگین است، و باید در مقابله با آن شجاع باشند، افزود: حضرت آیت الله خامنه ای می فرمایند: «امروز شما ببینید مدعیان ارتباط با امام زمان و ارتباط با غیب، با شکل هاى مختلف در جامعه دارند کار مى‌کنند. البته این همه نشانه‌ این است که گرایش به دین، یک عنصر اصلى در زندگى مردم است. مردم به مسائل دینى علاقه دارند که آدم خرافه ساز مى‌رود خرافه درست مى‌کند؛ چون آن کالاى اصلى در اختیارش نیست، کالاى تقلبى را به میدان مى‌آورد تا اینکه مردم را جذب کند.»

 

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: پژوهشگران مقالات خود را در موضوعات «معنای خرافات و ریشه های آن»، «علت خرافات»، «پی آمدهای آن در جامعه»، «انواع خرافات»، «روانشناس خرافات»، «فلسفه خرافات»، «خرافه پرستی در جهان»، «راه های مقابله با خرافات» ارسال کنند.

 

وی گفت: «تهاجم فرهنگی و ترویج خرافات»، «مبارزات انبیا با خرافات»، «قرآن و بازتاب خرافات جاهلیت»، «خرافات در ادیان(مسیحیت و یهود) و کتب آسمانی از دیگر موضوعات این فراخوان هستند. 

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد افزود: محققان مقالات خود را تا پایان بهمن ماه در قالب فایل word، به پست الکترونیکی( Is.pajohesh@yahoo.com) ارسال کنند.

 

طالقانی اظهار کرد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد مراجعه کنند یا با شماره تماس 38525251 تماس بگیرند./1309/302/ب1

ارسال نظرات