۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۳۰۷۴۶۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

روح حج امامت و ولایت است/ حج تمتع؛ نمایش امت واحده اسلام در برابر دشمنان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه روح حج مسأله امامت و ولایت است، گفت: فلسفه حج تمتع نیز نمایش امت واحده اسلام در برابر دشمنان و دنیای استکبار است.
حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر حج و زیارت خراسان شمالی، اظهار کرد: حج مجموعه ای از ارزش ها و باورهای اسلامی است که باید شکوه و گستردگی آن همواره افزایش یابد.

 

وی با بیان اینکه فلسفه حج نمایش امت واحده اسلامی به دشمنان و دنیای استکبار است، افزود: دشمنان ما هنوز نتوانسته اند وحدت اسلامی در موسم و مراسم حج را درک کنند به همین دلیل نیز با روش های مختلف سعی در ایجاد خلل در این نمایش وحدت دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه مراسم حج نشان دهنده تشکل دینی همه مسلمانان به مردم دنیا است، خاطرنشان کرد: حج و آموزه های اسلامی با دل های مردم سر و کار دارند و آنها را گرد هم می آورند، در حالی که اکنون دنیا و مستکبران تلاش می کنند با دلار انسان ها را به دور خود جمع کنند بنابراین روشن است که در نبرد دل و دلار، همواره دل برنده است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: بر این اساس در یک ماه موسم حج تمتع باید به گونه ای برنامه ریزی و اجرا داشته باشیم که تمامی توطئه های یک ساله استکبار خنثی شده و نقشه های شوم آنها نقش برآب شود نه آنکه دولت های اسلامی با کم کاری و اهمال در مدیریت و برنامه ریزی حج، زمینه اجرای توطئه های دشمنان را فراهم کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه حج تنها رفتن به مکه مکرمه و انجام برخی از اعمال عبادی نیست، افزود: روح حج امامت و ولایت بوده و حجاج می بایست در انجام اعمال حج به روح این کارها توجه داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مسؤولیت و فعالیت در سازمان حج و زیارت، بستر مناسبی برای خدمت به مردم و زائران است، اضافه کرد: خدمت به زائران بیت الله الحرام و عتبات عالیات توفیقی است که نصیب کارکنان سازمان حج و زیارت شده و آنها باید قدر این غنیمت را بدانند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه خدمت در این سازمان می بایست در راستای ارزش های دینی و ارتقای بعد معنوی مردم و زائران صورت گیرد، تصریح کرد: مسؤولان حج و زیارت به گونه ای فعالیت کنند که شناخت و معرفت زائران نسبت به فریضه حج و زیارت اماکن مقدسه افزایش یابد.

 

وی در ادامه با اشاره به فاجعه منا و کشته و زخمی شدن چند هزار زائر در این مراسم، اظهار کرد: این فاجعه بی کفایتی و نالایقی آل سعود در مدیریت حج را نشان داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در اربعین امسال بیش از 25 میلیون زائر به صورت پیاده راهی کربلای معلی شدند اما مشکل خاصی پیش نیامد، اضافه کرد: در اربعین امسال عشق به امام حسین(ع) بزرگ ترین اجتماع بشری را تشکیل داد و تهدیدهای داعش نیز نتوانست مردم را از رفتن به عتبات عالیات باز دارد.

 

وی اظهار کرد: در شرایط کشور جنگ زده عراق و در حالی که داعش در فاصله 40 کیلومتری کربلا با هدف نابودی اسلام و در رأس آن شیعه فعالیت می کرد، مردم مسلمان با پای پیاده راهی کربلا شده و زیارت اربعین را به جای آورند و با این اقدام خود نشان دادند که وقتی پای دل در میان باشد هیچ تهدیدی نمی تواند مانع رفتن به سوی محبوب شود.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم با قدردانی از زحمات جواد شاد، مدیر سابق حج و زیارت خراسان شمالی، محمدباقر قاصری که از چند ماه پیش تاکنون به عنوان سرپرست این مدیریت فعالیت می کرد، به عنوان مدیر حج و زیارت خراسان شمالی معرفی شد./9314/202/ب1

ارسال نظرات