۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۳۰۷۴۷۰

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ آمادگی مردم ایرانشهر برای برگزاری ششمین همایش خورشید ولایت، برگزاری ۶ گفتمان دانشجویی و حوزوی در سطح مراکز آموزش عالی بروجرد، استقرار دائم ۲۹ روحانی در روستاهای شهرستان قاین، افزایش ۲ برابری اعزام مبلغ ویژه دهه آخر صفر۱۴۳۷ در تویسرکان از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، نبی بخش داوودی درنشست ستاد هم اندیشی ششمین همایش خورشید ولایت بیان کرد: مردم ولایتمدار این شهرستان چند سال متوالی است که به صورتخودجوش برای برگزاری این همایش با مسئولان همکاری می‌کنند.

 

وی اظهارداشت: مردم ایرانشهر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مفتخر به میزبانی روحانی بزرگواری بودند که امروزبا عنایت خداوند متعال جهان اسلام و همه آزادگان دنیا به وجود پر برکتشان افتخار می‌کنند.

 

وی گفت: مردم ایرانشهر 28 آذرسال 56 در زمان ورود رهبر معظم انقلاب با استقبال و حمایت از ایشان به‌عنوان یک تبعیدی، عشق و علاقه خود را به روحانیت و انقلاب نشان دادند.

 

فرماندارایرانشهر افزود: مردم ولایتمدار شهر میزبانان ولایت افتخار دارند که هر ساله همایش بزرگ خورشید ولایت را در این شهرستان برگزار کنند و امسال برای ششمین بار این همایش با محوریت مردم برگزار می‌شود.

 

داوودی گفت: مسافر 28آذر سال 56 به ایرانشهر در میان مردم شیعه و سنی این منطقه محبوبیت ویژهای داشته و دارد و امروز مردم این شهرستان افتخار می‌کنند که روزی میزبان رهبر معظم انقلاب بودند.

 

وی گفت: تمام امکانات برای هرچه بهتر برگزار شدن ششمین همایش خورشید ولایت اواخر آذرماه در ایرانشهر پیش بینی شده است.

 

ایرانشهر در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

 

برگزاری 6 گفتمان دانشجویی و حوزوی در سطح مراکز آموزش عالی بروجرد

حجت‌الاسلام صادق جعفرپور رئس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد با اعلام این خبر گفت: این گفتمان ها در موضوعاتی از جمله وهابیت تکفیری، سبک زندگی ایرانی اسلامی، فضای مجازی، خبرگان رهبری و جایگاه آن در جامعه و شبکه های اجتماعی و آسیب های آن برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: گفتمان های دینی در واقع سد محکمی در برابر جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام است.

 

وی با اشاره به اهمیت برگزاری گفتمان‌های دانشجویی اعلام کرد: گفتمان‌های دینی یکی از طرح‌های درخشان و موفق سازمان تبلیغات اسلامی کشور است که توانسته برای اشاعه و ترویج فرهنگ اسلامی و دین‌مداری بین جوانان و نوجوانان نقش مؤثری ایفا کند.


حجت‌الاسلام جعفرپور ارتقای دانش دینی، ترویج و توسعه فرهنگی و آموزه‌های دینی بین دانشجویان، زمینه‌سازی مناسب برای ایجاد تعامل میان جوانان و نوجوانان و اساتید، ایجاد بینش و توانایی تحلیل در رویدادهای فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی را از اهداف برگزاری گفتمان‌های دینی عنوان کرد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد بیان داشت: گفتمان دانشجویی با حضور استاد امیرعلی حیدر امیری در دانشگاه ها و حوزه های علمیه  برگزار می‌شود.

 

 29 روحانی در روستاهای شهرستان قاین استقرار دائم دارند

حجت‌الاسلام  احمد علیپور مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین از استقرار   29 روحانی دائم در این شهرستان خبر داد.

 

وی اظهار داشت: 29 روحانی مستقر و طرح هجرت به طور دائم در روستاهای شهرستان قاین فعالیت مستمر دارند.

 

حجت‌الاسلام علیپور تصریح کرد: شهرستان قاین دارای بیش از 100 روستا می باشد که اکثر این  روستاها نیاز به یک مبلغ دائم دارند.

 

وی افزود: با پی گیریهای مستمری که با حوزه های علمیه  انجام شده امیدواریم بتوانیم روحانی دائم به روستاهای متقاضی و با جمعیت بالا اعزام کنیم.

 

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین در پایان خواستار جذب مبلغین در قالب طرح هجرت و مستقر به این شهرستان شد.

 

افزایش 2 برابری اعزام مبلغ ویژه دهه آخر صفر1437 در تویسرکان

حجت‌الاسلام علی کاروند 17 آذر جاری در گفتگوبا خبرنگار هفته نامه ندای توی هدف از این اقدام را تبیین معارف اسلامی مناسبت‌های دهه آخر صفر 1437 هجری قمری (2820 صفر چهلم شهدای دشت نینوا،  صفر سالروز ارتحال رسوک مکرم اسلام(ص) و شهادت کریم اهل بیت عصمت و طهارت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و 30 صفر سالروز شهادت ثامن الحجج امام رضا(ع)در بین گروه‌های مختلف مردم برشمرد و گفت: همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی اعزام مبلغ به مساجد شهر و روستا آغاز شده است و پیش بینی می‌شود اعزام مبلغ در مناسبت های 28 و 30 صفر 1437هجری قمری سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)، رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) به یکصد مبلغ دینی(2برابرسال فبل) در مساجد، محافل مذهبی و هیئات مذهبی شهرهای تویسرکان، فرسفج و سرکان و روستاهای تابعه دهستانهای هفتگانه بخش های قلقلرود و مرکزی این شهرستان، برسد./1325/د101/ف2

 

منبع: پایگاه خبری سازمان اوقاف

ارسال نظرات