۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۳۰۷۴۷۷

همایش «گذر از علوم سیاسی غربی به علوم سیاسی اسلامی» برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش ملی «گذر از علوم سیاسی غربی به علوم سیاسی اسلامی» با سخنرانی دکتر سعید جلیلی، استاد رحیم پور ازغدی و سردار نقدی در دانشگاه تهران برگزار می شود.
همایش «گذر از علوم سیاسی غربی به علوم سیاسی اسلامی» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری رسا،  عرصه علوم انسانی یکی از مهم ترین عرصه های انقلاب اسلامی است که هنوز ایده و تفکر ناب انقلاب اسلامی آن را درک نکرده است. از سوی دیگر، برای تحول در حوزه علوم انسانی غربی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) ذاتاً مسموم است، نیاز مبرم به ارائه مسأله و راهکارهای نشات گرفته از فرهنگی ایرانی ـ اسلامی می باشد.

 

از این رو در همین راستا همایش «گذر از علوم سیاسی غربی به علوم سیاسی اسلامی» با رویکرد تبیین علوم سیاسی اسلامی و تحلیل انتقادی علوم سیاسی غربی برگزار می شود.

 

همایش ملی گذر از علوم سیاسی غربی به علوم سیاسی اسلامی سه شنبه ۲۴ آذرماه در دانشگاه تهران با سخنرانی دکتر سعید جلیلی، حسن رحیم پور ازغدی و سردار نقدی برگزار می شود.

 

این همایش سه شنبه ۲۴ آذرماه از ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۱۲ در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق دانشگاه تهران برپا می شود.

 

شایان ذکر است محورهای اصلی این همایش عبارتند از تحلیل انتقادی علوم سیاسی غربی (نقد معرفت شناسانه، نقد ماهیت شناسانه، نقد روش شناسانه و نقد کاربردی)، شناخت و تحلیل علوم سیاسی اسلامی (مبانی معرفتی، روشی و هستی شناسانه، نظام آموزش و پژوهش، نظام مسایل سیاسی و شیوه حل آنها) و تبیین و تحلیل دیدگاه ها(علوم سیاسی اسلامی در منابع اولیه، اندیشه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله)، اندیشه متفکران مسلمان و در تجربه جمهوری اسلامی ایران).

 

همچنین پیش از این دو نشست تخصصی در دانشگاه شهید بهشتی(ره) و امام صادق(ع) با موضوع همایش برگزار شد و اساتید و نظریه پردازان به تبیین دیدگاه های خود در این خصوص پرداختند.

 

لازم به ذکر است فراخوان مقالات این همایش به همت دبیرخانه شورای تحول علوم انسانی بسیج و با همکاری مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق(ع)، معاونت پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع)، پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج، مرکز مطالعات دانشگاه جامع امام حسین(ع)، کانون اندیشه جوان، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و … صورت گرفت که بیش از ۵۰ مقاله مورد تأیید دبیرخانه همایش قرار گرفته است.

 

حضور در این مراسم برای کلیه علاقه مندان از درب خیابان ۱۶ آذر دانشگاه تهران میسر است./817/102/ب1

 

منبع: مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق(ع)

ارسال نظرات