۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۳۰۷۴۹۸
مدیر حوزه علمیه قائمشهر:

بصیرت و صبر تنها راه موفقیت در جهاد فی سبیل الله است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه قائمشهر، بصیرت و صبر را لازمه تبلیغ و جهاد در راه خدا دانست و گفت: جز با افزایش بصیرت و صبر در راه خدا نتیجه مطلوبی از فعالیت خود نخواهیم یافت.
معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قامشهر، حجت الاسلام مهدی خوبانی مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، صبح امروز در درس اخلاق خود که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد، توجه به قرآن و نهج البلاغه را لازمه کار طلبگی دانست و افزود: انس با نهج البلاغه در میان طلاب کم است در حالی که دانشمندان غیر مسلمان از آن حکمت های بسیاری را استخراج کرده اند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، ضرورت انس با احادیث را نیز برای طلاب یادآور شد و با توجه به اهمیت نورانی نگه داشتن دل ها خاطرنشان کرد: نباید از فضای معنویت و انس با قرآن و عترت غافل شد.

 

مدیر حوزه علمیه محمدیه، ظرفیت سازی برای کسب معارف الهی را اصلی مهم برای انسان برشمرد و با اشاره به خطبه متقین در نهج البلاغه تأکید کرد: بدون ظرفیت سازی هرگز به عمق ایمان نخواهیم رسید.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، روش های مؤثر در تهذیب نفس را امری مهم تلقی کرد و از جمله آن روش ها را موعظه مدام و پیگیر نام برد و خاطرنشان کرد: طلبه باید در خلوت خود حدیث نفس داشته باشد و از گفتار و اعمال خود مراقبت نماید.

 

حجت الاسلام خوبانی، با بیان این مطلب که طلبگی جهاد در راه خدا است، دو عنصر بصیرت و صبر را تنها راه موفقیت در جهاد فی سبیل الله دانست و یادآور شد: تهذیب نفس و شب زنده داری برای هر طلبه از الزامات است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به این که تأمین روزی طالب علم را خداوند وعده فرموده است، افزود: اگر طلبه در مطالعات و مباحثات خود کم بگذارد نباید توقع داشته باشد که وعده خداوند درباره او تحقق یابد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ارزش اخلاص و دوری از ریا را متذکر شد و افزود: همه همت طلاب قبل هر عملی، چه در عرصه تألیف و پژوهش و چه درعرصه های دیگر باید خالص گردانیدن آن عمل باش چرا که ارزش هر عمل به میزان اخلاص در آن عمل است.

 

حجت الاسلام خوبانی ضمن مطرح کردن اهمیت توجه و احترام به پدر و مادر تأکید کرد: علما و بزرگان دین به واسطه تکریم پدر و مادر و خدمت به آنان بود که به بسیاری از مقامات مادی و معنوی رسیدند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب باید در کنار تحصیل، تهذیب را نیز مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: توجه به مباحث اخلاقی در حوزه موجب تقویت بنیه علمی طلاب خواهد شد.

 

وی با بیان این که تهذیب به معنای این است که خلوت جلوت طلبه با هم فرقی نداشته باشد، ادامه داد: به حتم تهذیب نفس یک طلبه را به اوج سعادت و تعالی حقیقی خواهند رساند./950/202/ب3

ارسال نظرات