۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۳۰۷۵۱۰
رییس تبلیغات اسلامی جاسک:

توسعه فعالیت های فرهنگی و قرآنی در شهرستان جاسک نیازمند تامین اعتبارات است

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی جاسک، با اشاره به توسعه و ترویج فعالیت‌های تبلیغی و قرآنی در این شهرستان، بر لزوم افزایش اعتبارات فرهنگی در جاسک تاکید کرد.
توسعه فعالیت های فرهنگی و قرآنی در شهرستان جاسک نیازمند تامین اعتبارات است

حجت الاسلام حمید غلامپور رییس تبلیغات اسلامی جاسک، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به وضعیت فرهنگی خاص شهرستان جاسک و بافت مذهبی آن و همچنین همجواری با کشورهای عربی اظهارداشت: به دلیل شرایط حساس شهرستان جاسک ضروری است تا فعالیت‌های فرهنگی مناسبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن صورت گیرد.

 

وی در ادامه برگزاری همایش‌ها، گفتمان‌های دینی، برپایی مجالس ولادت و شهادت ائمه معصومین و بزرگان دینی، کارگاه‌های آموزشی، مسابقات فرهنگی به مناسبت‌های مختلف، مسابقات نماز و اذان، تجلیل از فعالان فرهنگی و مذهبی، برگزاری طرح اوقات فراغت، حمایت از کانون‌های فرهنگی و... از جمله برنامه‌هایی برشمرد که به همت تبلیغات اسلامی جاسک در طول سال جاری برگزار شده است.

 

رییس تبلیغات اسلامی جاسک، با اشاره به حمایت و ساماندهی هیئات مذهبی و مداحان افزود: شورای هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان بطور مستقیم بر عملکرد هیئت‌ها و مداحان نظارت دارند و از طرفی برنامه‌های آنان زیرنظر سازمان تبلیغات اسلامی بوده و از بدو سال جاری تاکنون 4 هیئت مذهبی جدید تشکیل شده و مجموع هیئت‌های مذهبی جاسک به عدد 46 رسیده است که همگی فعال و در تمامی مناسبت‌ها برنامه دارند.

 

وی با اشاره به عملکرد خوب هیئت‌های مذهبی و مداحان در ایام محرم و صفر از شناسایی و ساماندهی  100 مداح در جاسک خبرداد و گفت: به منظور تقویت و ارتقاء سطح فرهنگی و علمی مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان، چندین همایش و کارگاه آموزشی از ابتدای سال تاکنون برگزار شده است.

 

حجت الاسلام غلامپور با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در زمینه تعظیم شعائر دینی و مناسبت‌های مذهبی ابرازداشت: مناسبت‌های ملی و مذهبی سال به همت هیئات مذهبی نظیر مراسم شهادت حضرت زهرا(س)، تاسوعا و عاشورا، اربعین، 28 صفر، شهادت امام رضا(ع)، مراسم رحلت حضرت امام خمینی (ره) باهماهنگی و اطلاع رسانی عمومی در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا برگزار شد و روحانیون بومی، مستقر و طرح هجرت نیز با حضور در مساجد و محافل با موضوعات روز به تبیین آن پرداختند.

 

وی با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های قرآنی تبلیغات اسلامی جاسک از فعالیت مستمر 2 موسسه بزرگ قرآنی و 6 خانه قرآنی روستایی در شهرستان جاسک خبرداد و گفت: این مراکز قرآنی، آموزش روخوانی و حفظ قرآن کریم را به طور مستمر در طول برگزار و هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد قرآنی خود را به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ارائه می‌دهند.

 

رییس تبلیغات اسلامی جاسک در ادامه، برگزاری 20 کلاس قرآنی با حضور 8 روحانی و 12 مربی قرآن در قالب طرح اوقات فراغت، برپایی محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی و کشوری و استانی و برگزاری مسابقات حفظ قرآن در شهرستان جاسک را از دیگر برنامه‌های قرآنی این نهاد عنوان کرد.

 

وی، با بیان اینکه موسسات و خانه‌های قرآن روستایی نیاز به حمایت مالی دارند ابراز ‌داشت: با توجه به عدم توانایی ساخت مراکز قرآنی توسط مدیران این مراکز انتظار می رود تا مسؤولان ذیربط عنایت خاصی به ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه در شهرستان جاسک داشته باشند.

 

حجت الاسلام غلامپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های تبلیغی و اعزام روحانیون از فعالیت  25 روحانی و طلبه در سطح شهرستان جاسک خبرداد و بیان‌ داشت: اداره تبلیغات اسلامی جاسک با ساخت 4 خانه عالم در شهر و روستاها، زمینه حضور و فعالیت روحانیون را هموار کرده و مردم از وجود روحانی بهره مند می‌شوند.

 

رییس تبلیغات اسلامی جاسک در ادامه به احداث ساخت خانه عالم روستای کوئیک اشاره کرد و گفت: بخش اعظم کار تکمیل و تجهیز این خانه عالم انجام شده و امید است تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

 

وی اظهار داشت: در مناسبت‌های مختلف سال به همه روستاهای شیعه‌نشین شهرستان جاسک حتی دورترین نقاط مانند روستای گوربوجه مبلغ دینی اعزام شد و 7000 نفر ساعت از مجالس سخنرانی علماء در 9 ماه امسال بهره مند شده اند.

 

حجت الاسلام غلامپور با اشاره به اعتبارات تخصیص داده شده به بخش های عمرانی، از اختصاص مبلغ 200 میلیون ریال به ساخت خانه عالم روستای کوئیک خبر داد و ابراز داشت: این رقم تخصیص داده شده برای تکمیل و تجهیز خانه عالم مذکور کافی نبوده و نیاز به اعتبار بیشتری دارد.

 

رییس تبلیغات اسلامی جاسک با توجه به درخواست‌های مکرر مردم مبنی بر ساخت خانه عالم و نیاز به روحانی تصریح کرد: برخی روستاهای جاسک کهنه، کوئیک بالا، نوروز کار، یکدار و گوربوجه نیاز مبرم به ساخت خانه عالم دارند که امید است با برنامه ریزی و حمایت دولت در سال آتی شاهد بهره مندی مردم این مناطق از حضور روحانی مستقر باشیم./851/302/ب3

ارسال نظرات