۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۳۰۷۶۰۳
امام جمعه بهشهر:

وحدت حوزه و دانشگاه زمینه ساز پیشرفت و تعالی نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که باید وحدت ارزنده و والایی میان حوزه و دانشگاه وجود داشته باشد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه می تواند زمینه ساز حرکت های ارزنده برای نظام اسلامی باشد.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت‌الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به در پیش بودن سالروز وحدت حوزه و دانشگاه با بیان این که باید وحدت ارزنده و والایی میان حوزه و دانشگاه وجود داشته باشد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه می تواند زمینه‌ساز حرکت های ارزنده برای نظام اسلامی باشد.

 

وی با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی همواره به دنبال تفرقه و اختلاف میان این دو نهاد مهم هستند، بیان داشت: دشمنان به جایگاه مهم و ارزنده این دو نهاد مهم دست یافته اند که تلاش دارند وحدت در میان آن دو را از بین ببرند.

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران در حوزه پیدایش و ایجاد به طور قطع با وحدت و انسجام اقشار مختلف به پیروزی رسیده است که برای ادامه راه هم به این امر ارزنده نیاز دارد، افزود: انقلاب اسلامی در عرصه ساختار فکری و بسیج کنندگی به طور یقین نقش حوزه های علمیه و علما و بزرگان حوزه و دانشگاه ها و اساتید و دانشجویان برجسته و شاخص است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اردوگاه مخالف انقلاب اسلامی از پیوند حوزویان و دانشگاهیان هراسان هستند، گفت: دشمنان از تعامل فکری و نظری این دو قشر مهم سخت هراسان بوده و با همه ظرفیت در ایجاد اختلاف حوزه و دانشگاه تلاش می کنند.

 

وی ادامه داد: با دقت نظر حضرت امام خمینی(ره) روزی به صورت نمادین روز وحدت حوزه ودانشگاه نام گذاری شده ودر فرصت های مغتنم به اهمیت این ارتباط و وحدت تاکید کرده است. 

 

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با بیان این که امتیازات حوزه و دانشگاه زمینه‌ساز پیشرفت است، اظهارداشت: تحقق واقعی وحدت در گرو شناختن هدف واقعی در این دو قشر است که باید با شناخت دقیق اهداف، در جهت بالندگی این دو قشر و همبستگی بیشتر، تلاش شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: دانشگاهیان و حوزویان ما باید با وحدت و هدف از این مقوله مهم آشنا شوند و دارای هدف واحدی باشند تا جامعه دینی و اسلامی و علمی موفقی داشته باشیم.

 

وی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه تنها در تدریس دروس حوزوی در دانشگاه نیست بلکه باید با شناخت اهداف و حرکت در مسیر وحدت و اتحاد، زمینه‌های وحدت واقعی در جامعه ایجاد شود.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که با راه اندازی تعامل و آزاد اندیشی در دهه های اخیر گام های مناسبی برای ارتباط منطقی بین این دورکن اساسی فکری انقلاب برداشته شده است، گفت: توقعات مورد نظر امام و رهبری در همه ابعاد محقق شده و باید حوزه تلاش دینی و مسائل روز اعتقادی و حوزه تلاش دانشگاهی در علوم نظری و پژوهشی به هم نزدیک شود.

 

امام جمعه بهشهر با تاکید بر این که با تبادل نظر و حفظ استقلال این دورکن باید در عرصه اهداف دفاع از مبانی دینی و ارکان انقلاب اسلامی گام بردارند، بیان داشت: با حسن نظر این دو رکن با یکدیگر باید به مسائل بلند مدت و مبانی نظام اسلامی برای خنثی سازی فتنه های دشمنان حوزه و دانشگاه تلاش های هماهنگ و همه جانبه را معمول کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: حوزه و دانشگاه باید از هرگونه اختلاف و تنازع بی حاصل که خواسته دشمنان انقلاب است پرهیز کرده و در راستای ترویج ارزش های والای نظام اسلامی و پیشرفت و توسعه گام بردارند./1317/202/ب2

ارسال نظرات