۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۳۰۷۷۷۰
26 آذرماه؛

همایش ملی بزرگداشت علامه عطاردی در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش ملی «عطارد خراسان» به منظور بزرگداشت 70 سال مجاهدت علمی علامه عطاردی در مشهد برگزار می شود.
عطاردي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدعلی نوایی دبیر علمی همایش ملی علامه عزیزالله عطاردی، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری گفت: رسالت علما و اندیشمندان حوزه در امتداد رسالت جریان امامت، دفاع از حقیقت و شریعت است.

 

وی با بیان این که پی ریزی تمدن اسلامی در قامت اسلامی و متناسب با مقتضیات روز جوامع بشری جز از طریق قرآن و شریعت ممکن نیست، افزود: عظمت تاریخ کهن اسلام به حدی است که غرب پایه های تمدن خود را وامدار آن است و این به برکت تلاش های علما و نخبگان دینی از گذشته تاکنون بوده است.

 

حجت الاسلام نوایی ادامه داد: بر این اساس، نقش علما در ایجاد تمدن اسلامی، نقشی طراز اول و بی بدیل است.

 

وی اظهار کرد: از جمله علمای ارزشمند حوزه علمیه خراسان، آیت الله شیخ عزیزالله عُطاردی، مدیر سابق مرکز فرهنگی خراسان است که احیای میراث کهن اسلامی و مواریث فاخر آن با محوریت اهل بیت(ع) از افتخارات ایشان است.

 

دبیر علمی همایش ملی علامه عزیزالله عطاردی با اشاره به رویکرد جدی علامه در زمینه خراسان پژوهی و تأسیس مرکز فرهنگی خراسان، تصریح کرد: آنچه آیت الله عطاردی در زمینه های پژوهشی و فرهنگی از خود به جای گذارده، میراثی عظیم است که از عهده یک دستگاه عریض و طویل طی سالیان سال خارج است.

 

حجت الاسلام نوایی خاطرنشان کرد: همایش بزرگداشت علامه عطاردی از بهمن ماه سال گذشته کلید خورد و فراخوان آثار در محورهای مسند و مسندنگاری، تاریخ و تمدن اسلامی، رویکرد به حدیث نگاری، شخصیت شناسی علامه، سفرها و نگاهی تقریبی علامه در سطح کشور اعلام شد.

 

وی در ادامه آشنایی جامعه علمی و دانشگاهی با آثار و شخصیت علامه، ارائه رهیافتی به اندیشمندان حوزه و دانشگاه برای اهتمام بهتر به فعالیت های خودجوش پژوهشی و رفع برخی کاستی ها در کتب علامه را از اهداف همایش علامه عطاردی برشمرد.

 

دبیر علمی همایش ملی علامه عزیزالله عطاردی یادآور شد: با احتساب بیست مقاله سفارشی به شخصیت های علمی، در مجموع، بیش از 50 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که در قالب مجموعه مقالات همایش ملی بزرگداشت علامه عطاردی به چاپ می رسند.

 

حجت الاسلام نوایی با بیان این که این همایش با پیام آیت الله سبحانی، 26 آذرماه ساعت هشت صبح در محل تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار می شود، گفت: سخنرانی مدیر حوزه علمیه خراسان، ارائه گزارش علمی همایش، سخنرانی آیت الله استادی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و برگزاری میزگرد علمی با حضور حجج اسلام عبدخدایی، مهدوی راد و عطایی قوچانی از برنامه های این همایش است./930/202/ب3

ارسال نظرات