۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۳۰۷۸۴۶
آیت‌الله طبرسی:

تقویت پژوهش زمینه ساز پویایی و بالندگی کشور است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با اشاره به این که ایران اسلامی سرشار از استعدادهای نهفته علمی در عرصه های مختلف است، گفت: باید زمینه لازم برای شکوفایی این استعدادهای ارزشمند در بخش های مختلف فراهم شود.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران عصر در هفتمین آیین گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری دانشگاه پیام‌نور مازندران با بیان این که مقوله پژوهش در اسلام از جایگاه و رتبه بالایی برخوردار است، افزود: در دین اسلامی بعضی از موارد نیاز به تقلید ندارد و فرد مسلمان باید خود پژوهش کند تا به اطلاعات کافی برسد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که قرآن تنها امر به معروف و نهی از منکر و نماز خواندن نیست، ادامه داد: اصل اسلام بر آگاهی و پژوهش نهادینه شده است و باید مبانی پژوهش در همه بخش های جامعه به خوبی نهادینه شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، پیشرفت جهان را به برکت تحقیق و پژوهش دانست و با بیان این که خوش استعدادترین افراد جهان در ایران حضور داشتند و دارند، اما به‌درستی از آن‌ها بهره‌گیری نشد، ادامه داد: باید از ظرفیت ها و استعداد علمی موجود در کشور و استان به خوبی بهره گرفته شود، گفت: متأسفانه از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نمی شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، وجود دانشمندان و نخبگان جوان علمی را یکی از ویژگی های مهم کشورمان دانست و تصریح کرد: امروز بسیاری از شخصیت های علمی جهان ایرانی هستند که این نشان دهنده ظرفیت ملت ایران در رشد و توسعه علمی است.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که امروز بسیاری از پیشرفت های به دست آمده در عرصه های مختلف با بهره گیری از توان نیروی جوان صورت گرفته است، گفت: ظرفیت های علمی بسیاری در کشور وجود دارد که هنوز به خوبی از آنها بهره برداری نمی شود که باید زمینه بهره گیری این پتانسیل های جوان فراهم شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که ما باید سهم توسعه علمی خود در جهان را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: امروز کشورهای جهان برای توسعه علم در جهان با هم رقابت می کنند.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت های بسیار خوبی در عرصه علمی هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر ایران اسلامی الگویی ارزنده در توسعه علمی و دیگر بخش ها است.

 

وی با بیان این که امروز جمهوری اسلامی ایران در بخش های علمی به خودکفایی کامل رسیده است، افزود: انقلاب اسلامی بستر جهش و رونق فعالیت های علمی در کشور را فراهم کرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که توسعه علمی در هر کشوری زمینه اقتدار آن کشور را فراهم می کند، تصریح کرد: باوجود همه تحریم ها و مشکلاتی که دشمنان به کشورمان تحمیل کردند، امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در علوم مختلف در عرصه بین المللی حضوری مقتدرانه دارد و این به برکت انقلاب اسلامی است.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که ایران اسلامی سرشار از استعدادهای نهفته علمی در عرصه های مختلف است، خاطرنشان کرد: باید زمینه لازم برای شکوفایی این استعدادهای ارزشمند در بخش های مختلف فراهم شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمن از رونق فعالیت های علمی کشورمان عصبانی است، بیان داشت: همه تلاش قدرت های غربی در 36 سال گذشته در جهت تضعیف نظام و انقلاب اسلامی به کار گرفته شده است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که تا قبل از پیروزی انقلاب کشورمان در بسیاری از بخش ها وابسته غرب و شرق بود، تصریح کرد: اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و ایستادگی و تلاش های ملت ایران به ویژه جوانان این مرز وبوم، کشورمان به قدرتی اثرگذار در عرصه جهانی مورد توجه همگان است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز غرب از استقلال و آزادی ملت ایران به شدت عصبانی است، ادامه داد: آمریکا و هم پیماناش فکر نمی کردند که جوانان ایرانی علیرغم شدت تحریم ها بتوانند به پیشرفت های خیره کننده امروز دست پیدا کنند./950/202/ب1

ارسال نظرات