۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۳۰۷۸۹۰
آیت الله مهدوی:

نور قرآن تنها عجین شده با نور ولایت در دل انسان تابش می‌کند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نور قرآن زمانی که با نور ولایت عجین باشد در دل ما تابش می‌کند، گفت: ظاهر قرآن توحید و معاد و باطنش نبوت و امامت است و باید بدانیم همان طور که دور قرآن می‌چرخیم باید حول محور ولی خدا نیز بگردیم.
آيت الله سيدابوالحسن مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی امشب در آیین افتتاحیه دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در موسسه اهل بیت(علیهم السلام) اصفهان ثمربخشی ایمان را در تلاوت قرآن دانست و گفت: ارتباط با قرآن فقر و بیچارگی را از انسان می‌برد و ثروت و غنا به انسان می‌بخشد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ما موظف به تمسک به ثقلین هستیم، اظهار کرد: قرآن ما را به طریق اقوم یعنی طریق اهل بیت هدایت می‌کند و اهل بیت نیز ما را به سمت قرآن هدایت می‌کنند.

 

امام جمعه موقت اصفهان قرآن کریم را صراط مستقیم کلی و اهل بیت را صراط مستقیم جزیی معرفی و تصریح کرد: تلاوت قرآن ما را با کلیات دین مرتبط و ارتباط با اهل بیت ما را در موارد جزیی با دین آشنا می‌کند و قرآن کتاب صامت و اهل بیت کتاب ناطق هستند.

 

وی با اشاره به آیه صراط الذین انعمت علیهم در سوره حمد خاطرنشان کرد: صراط الذی جایی استفاده می‌شود که بخواهد راه را تعریف کند و تعریف امری کلی است اما منظور از صراط الذین 14 نفری هستند که راه اصلی راه آنها است، امروز گروه‌های مختلفی از جمله داعش، طالبان و وهابی‌ها آیات قرآن را خوانده اما با اعمال خود به قرآن ضربه می‌زنند همان طور که در گذشته عده‌ای گفتند حسبنا کتاب الله در حالی که این حرف خلاف کلام پیامبر است و اگر کتاب خدا آنها را کفایت می‌کند چرا رفتارشان هیچ بویی از اسلام ندارد؟

 

آیت الله مهدوی با بیان این که نور قرآن زمانی که با نور ولایت عجین باشد در دل ما تابش می‌کند، گفت: ظاهر قرآن توحید و معاد و باطنش نبوت و امامت است و باید بدانیم همان طور که دور قرآن می‌چرخیم باید حول محور ولی خدا نیز بگردیم چرا که مثل ولی خدا مثل کعبه است که باید دور آن طواف شود اما او دور کسی طواف نمی‌کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری به بیان جایگاه و ارزش قرآن از نگاه امیر المومنین(ع) پرداخت و افزود: قرآن شفاعت کننده انسان در قیامت است که شفاعتش در پیش خداوند پذیرفته می شود.

 

وی اظهارداشت: قرآن گوینده ای است که گفتار خود تصدیق می کند و برای تمامی بیماری ها مایه شفا است و شهادت می دهد برتمامی کارهایی که انجام داده ایم.

 

آیت الله مهدوی با بیان اینکه قرآن بهار دل‌ها است، تصریح کرد: چشمه‌های علوم از قرآن جوشش می‌کند و هدایت گری است که انسان برای هدایت خود باید به این مصحف الهی اقتدا کند.

 

وی با اشاره به اینکه جلسات حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم در سطح مساجد و مراکز فرهنگی برگزار می‌شود، اذعان داشت: به لحاظ انس بیشتر با قرآن و تکرار بیش از پیش آیات قرآن در رشته حفظ، این موضوع باعث شده که رهبر انقلاب تاکید ویژه‌ای بر حفظ قرآن داشته باشند تا مدت زمان بیشتری از روز را انسان مجبور به انس با قرآن بشود.

 

امام جمعه موقت اصفهان تمامی اقدامات در مسیر قرآن را موثر و ارزشمند دانست و گفت: همه این حرکت‌ها و فعالیت‌های ارزشمند مقدمه‌ای برای عمل به قرآن است./1304/202/ب1

ارسال نظرات