۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۸
کد خبر: ۳۰۷۸۹۸
مدیر حوزه علمیه امام صادق پاکدشت:

وحدت حوزه و دانشگاه زمینه ساز رشد علمی کشور است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) پاکدشت گفت: اتحاد حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال، جامعه را به جامعه ایده آل اسلامی نزدیک می‌کند و وحدت میان این دو نهاد یعنی حوزه و دانشگاه نه تنها به حرکت‌های علمی کشور معنا می بخشد بلکه زمینه ساز رشد علمی کشور است.
حجت الاسلام قاسم خداپرست مدير حوزه علميه امام صادق پاكدشت

حجت الاسلام قاسم خداپرست مدیر حوزه علمیه امام صادق پاکدشت، در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح گفت: شهید مفتح یکی از شاگردان برجسته و از همراهان بی بدیل نهضت حضرت امام خمینی بود و علاوه بر تحصیلات حوزوی در بحث رشته الهیات نیز فعال بود و در نهایت در دانشگاه به فیض شهادت نائل شدند.

 

وی اظهار کرد: شهادت دکتر مفتح در دانشگاه بابی شد تا امام خمینی روز شهادت این بزرگ مرد را به نام وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری کنند.

 

این استاد حوزه افزود: کلمه و مبحث وحدت از معنای خاصی برخوردار است، وحدت به این معنا نیست که دانشگاه حوزوی شود و یا حوزه رنگ دانشگاه به خود گیرد بلکه موضوعاتی که در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه وجود دارند؛ بعد از انقلاب بعضاً مشترک شده اند ولی در برخی مسائل نیز با هم متفاوت اند.

 

وی تصریح کرد: دغدغه وحدت حوزه و دانشگاه در بیانات معظم رهبری نیز به خوبی مشهود بوده و ایشان در یکی از بیانتشان در مورد وحدت حوزه و دانشگاه می‌فرمایند: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از اساسی‌ترین و پیچیده‌ترین و عمیق ترین مسائل انقلاب است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: علوم انسانی دانشگاه‌ها علوم هدف مندی است؛ البته هم‌چنان برای وحدت میان حوزه و دانشگاه جای کار باقی مانده است، یعنی معتقدیم صددرصد موفق نبوده ایم و دلسوزان نظام، انقلاب، حوزه و دانشگاه برای پر کردن این خلأ همچنان در حال تلاش هستند.

 

وی ابراز کرد: اتحاد حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال، جامعه را به جامعه ایده آل اسلامی نزدیک می‌کند، وحدت میان این نهاد یعنی حوزه و دانشگاه نه تنها به حرکت‌های علمی کشور، معنا بخشد بلکه زمینه ساز رشد علمی است و یکی از راهبردهای اصلی امام خمینی برای مقابله با ترفندهای دشمنان و تحقق اسلام ناب محمدی بود، همانگونه که مقام معظم رهبری نیز با نگاهی عمیق نسبت به مسائل جامعه فرمودند: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف، وحدت این است که همه به سمت یک جامعه اسلامی مستقل و الگو حرکت کنیم.


وحدت حوزه و دانشگاه، برای دشمن بسیار تلخ و گزنده است

این مقام مسؤول در حوزه با بیان هدف واحد در حوزه و دانشگاه عنوان کرد: حوزه و دانشگاه در جهت تشکیل و ارتقای جامعه اسلامی به عنوان هدایت‌گر و الگوی جوامع دیگر در حرکت اند و اگر ما بخواهیم عزت و اقتدار و صلابت خود را حفظ کنیم لازمه‌ آن حرکت علمی، وحدت و همگامی حوزه و دانشگاهیان و از آن مهم تر دشمن شناسی، بصیرت، آگاهی و توجه به عوامل وحدت است.

 

خداپرست در پایان با تأکید بر اتحاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر به درستى زوایاى معناى این وحدت شناخته شود، هم براى کشور و آینده بسیار بابرکت است و هم براى دشمن و نیروهاى مهاجم و مزاحم کینه‌ورز خارجى و ایادى داخلى آن‌ها بسیار تلخ و گزنده و شکننده است./804/302/ب3

ارسال نظرات