۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۹
کد خبر: ۳۰۷۹۰۰
در پی کشتار وحشیانه شیعیان نیجریه؛

بیانیه انجمن ابن فودیو دانشجویان مسلمان غرب آفریقا

خبرگزاری رسا ـ تمامی تلاش ها و تقاضای ما از سازمان ملل، اطمینان از سلامتی و امنیت شیخ زکزاکی است. همه باید بدانند که صلح در این کشور، بر محور شیخ زکزاکی است چرا که وی تنها عالمی است که به تلاش درجهت متحد کردن گروه های مختلف دینی، درک یکدیگر و اشاعه همزیستی مسالمت آمیز مشهور است و اگر اتفاقی برای شیخ زکزاکی بیفتد، آینده و سرنوشت کشور و ملت نیجریه به خطر خواهد افتاد.
شيخ ابراهيم زکزاکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، عصر دیروز تجمّع پرشور مردم مشهد در اعتراض به کشتار وحشیانه شیعیان نیجریه و حمله به بیت شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان این کشور برگزار شد. مردم مشهد با تجمّع در برابر دفتر سازمان ملل و سردادن شعارهایی چون «سکوت هر مسلمان، خیانت است به قرآن» و «همه ما زکزاکی هستیم» خشم و انزجار خود را نسبت به این اقدام حکومت نیجریه اعلام کردند.


در این مراسم که جمعی از طلاب نیجریایی جامعه المصطفی مشهد نیز حضور داشتند، بیانیه انجمن ابن فودیو دانشجویان مسلمان غرب آفریقا نیز قرائت شد. متن این بیانیه بدین شرح است:


بسم الله القاصم الجبّارین


با وجود اتفاقات روز شنبه دیگر برای عموم مردم قتل عام وحشیانه اعضای جنبش اسلامی نیجریه و شیخ ابراهیک زکراکی پوشیده نیست. تعداد زیادی که عدد دقیقشان مشخّص نیست، در حسینیه بقیّه الله کشته شده اند؛ جایی که محل سکونت شیخ زکزاکی نیز بود. مرکز اسلامی ما نابود و به آتش کشیده شده است. در این حمله وحشیانه شیخ محمّد توری رهبر مرکز کانو به همراه پزشکش مورد اصابت تعداد زیادی گلوله قرار گرفته و به شهادت رسیده اند. در این حمام خون، حتی به زنان و کودکان نیز رحم نشده است.


این کشتار ها با نابود کردن مراکز اسلامی و قتل عام مسلمانان در روز شنبه تمام نشده است؛ بلکه همچنان ارتش مشغول بازرسی و مراقبت از تمامی نقاط خارج زاریا بوده و تمامی فعالین مرکز و اعضای جنبش اسلامی را با خونسردی کامل به قتل می رساند. از آنجا که بیشتر افراد در حسینیه زخمی شده بودند، سرنوشت هزاران قربانی هنوزمشخّص نیست. ارتش وارد سکونت گاه رهبر جنبش اسلامی شد و پس از شلیک گلوله و مجروح کردن، ایشان را بازداشت کرده است.


تمامی تلاش ها و تقاضای ما از سازمان ملل، اطمینان از سلامتی و امنیت شیخ زکزاکی است. همه باید بدانند که صلح در این کشور، بر محور شیخ زکزاکی است چرا که وی تنها عالمی است که به تلاش درجهت متحد کردن گروه های مختلف دینی، درک یکدیگر و اشاعه همزیستی مسالمت آمیز مشهور است و اگر اتفاقی برای شیخ زکزاکی بیفتد، آینده و سرنوشت کشور و ملت نیجریه به خطر خواهد افتاد.


انجمن ابن فودیو دانشجویان مسلمان غرب آفریقا/863/203/ب3

ارسال نظرات