۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۳۰۷۹۲۴
آیت الله علوی گرگانی:

تبلیغات سوء دشمن سبب جدایی حوزویان و دانشگاهیان نشود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی بر لزوم وحدت حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: تبلیغات سوء دشمنان نباید سبب جدایی روحانیان و دانشگاهیان از هم شود، بنابراین دانشجویان نباید از قشر روحانیت جدا شوند.
  آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز، در دیدار با مسؤولان دانشگاه پیام نور قم با تأکیید بر اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه گفت: دشمنان همواره تلاش کرده‌اند که میان دانشجویان و حوزویان  فاصله بیاندازند، قبل از انقلاب تا حدودی به این امر دست یافته بودند و هیچ ارتباطی میان این دو قشر وجود نداشت، حتی برخی از مبلغان که به دانشگاه می‌رفتند احساس غربت می‌کردند و توهین‌های بسیاری به قشر روحانیت  می‌شد.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی بیان کرد: اگر دشمنان بتوانند میان روحانیان و دانشجویان فاصله ایجاد کنند،به جایگاه مناسبی در جامعه دست پیدا خواهند کرد، اما زمانی که اتحاد میان آنها وجود داشته باشد، دشمنان  نمی‌توانند به اهداف شوم خویش برسند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم توطئه‌های دشمنان و رسانه­های معاند را متوجه مخدوش کردن چهره روحانیت در جامعه دانست و ابراز کرد: در این زمان رسانه‌های غربی به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که چهره روحانیت را زشت جلوه دهند، آنها به دنبال بزرگ نمایی نقاط ضعف  هستند از این رو طلاب نباید بهانه  را به دست دشمن دهند.

 

 وی بر لزوم وحدت حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: طبق روایات ائمه اطهار علم به دو گونه علم ادیان و ابدان تقسیم‌بندی شده است و از این امر استفاده می‌شود که باید علوم طبیعی در کنار علوم دینی و اسلامی در جامعه گسترش یابد.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که در این زمان نسل جوان جامعه به دنبال علم نافع  است، اظهار کرد: زمانی که اتحاد میان حوزویان و دانشگاهیان در جامعه به وجود آید، علم و اخلاق باهم در جامعه گسترش خواهد یافت.

 

وی با بیان این که در این زمان روحانیان در نهادها و سازمان‌ها حضور مناسبی دارند، گفت: تبلیغات سوء دشمنان نباید سبب جدایی روحانیان و دانشگاهیان از هم شود، بنابراین دانشجویان نباید از قشر روحانیت جدا شوند و مبلغان نیز نباید دانشجویان را فراموش کنند./998/پ202/ج

ارسال نظرات