۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۳۰۷۹۵۰
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

دنیای امروز در فقر معنویت دست و پا می‌زند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قزوین با بیان این‌که امروز دنیا در فقر معنویت دست و پا می‌زند و هویت انسانی از بین رفته است، گفت: این موضوع در غرب بیشتر ملموس است و علتش نداشتن علمای ربانی است.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني حجت الاسلام والمسلمين عابديني حجت الاسلام والمسلمين عابديني حجت الاسلام والمسلمين عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بزرگداشت ملی آیت الله حاج شیخ مجتبی قزوینی خراسانی که با حضور علما، روحانیان، مسؤولان و اساتید دانشگاه ها ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد گفت: ما توفیق درک آن عالم ربانی را نداشته‌ایم اما هم اکنون در محفلی حاضر شده‌ایم که شاگردان آن عالم ربانی زینت بخش این مجلس و محفل هستند.

 

وی در ادامه افزود: یا باید عالم ربانی بود و یا در مسیر ربانی حرکت کرد، امروز دنیا در فقر معنویت دست و پا می‌زند و هویت انسانی از بین رفته و این موضوع در غرب بیشتر ملموس است و علتش نداشتن علمای ربانی است و عطش در مردم برای فراگیری علوم ربانی وجود ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان غربی‌ها را دنبال کننده احزاب و جریانها خواند و ابراز کرد: غربی‌ها به خاطر طرز فکری که دارند نسیم هم آنها را جابه جا می‌کند چون بهره‌ای از نور علم نبرده‌اند و هیچ پایگاه محکمی وجود ندارد که ملجأ و مأوای خود قرار دهند.

 

امام جمعه قزوین به رهبری و حمایت های شیخ ربانی زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه اشاره کرد و گفت: وجود این عالم ربانی هزاران نفر را در نیجریه جذب به عالم اسلام و تشیع کرده است، عالم ربانی شرح صدر دارد و نمی‌خواهد افراط و تفریط روی دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تاکید کرد: هر آیه‌ای که در جان آدمی نفوذ می‌کند انسان به همان اندازه شرح صدر پیدا می‌کند و از انحرافات دور می‌شود و در راه خدا به جهاد، مقاومت و ایستادگی می‌پردازد.

 

عالمان ربانی را باید در ربناهای قرآن جست‌وجو کرد

این کارشناس حوزوی رمز موفقیت عالمان ربانی را دوری از گناه و زیبا دیدن کائنات دانست و اظهار کرد: عالمان ربانی را باید در ربناهای قرآن جستجو کرد که آنها از دیگر انسانها پیشی گرفته‌اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: باید همایش‌هایی برای تفسیر شخصیت حاج مجتبی قزوینی و امام خمینی(ره) و شاگردان آنها برگزار شود تا مردم با شخصیت‌های والای آنها آشنا شوند.

 

امام جمعه قزوین با بیان این‌که علمای ربانی حکیم هستند و این حکمت موجب پرورش عالمان و علمای دینی شده است، افزود: قرآن کریم کتاب حکمت است و امیرمومنان قرآن ناطق هستند.

 

وی بیان کرد:‌ ما امروز نیز نفوذ علمای دینی همچون آیت‌الله مجتبی قزوینی را در بیداری اسلامی کشورهای منطقه می‌بینیم و مقاومت‌های اسلامی به نفع جهان اسلام است./838/202/ب1

ارسال نظرات