۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۳۰۷۹۶۲
آیت‌الله طبرسی:

قاطعانه در اجرای نیت واقفان پشتیبان سازمان اوقاف هستیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران با بیان اینکه اداره اوقاف در اجرای نیت واقف پاپس نکشد، گفت: ما قاطعانه پشتیبان سازمان اوقاف و امور خیریه در اجرای نیت واقفان هستیم.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله نورالله طبرسی در دیدار باکارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری با بیان اینکه تشکیلات اوقاف یک نهاد دینی و مذهبی است که باید در فعالیت‌های فرهنگی بیشتر فعال باشد، اظهار داشت: وظیفه اصلی اوقاف در برهه کنونی احیا وقف در جامعه است.

 

آیت‌الله نورالله طبرسی با بیان اینکه استان مازندران بیشترین تعداد سادات را درکشور دارد و از طریق فرهنگ وقف می‌توانیم جایگاه سادات را در جامعه ترویج کنیم، افزود: قانون باید پشتیبان سازمان اوقاف در احیای موقوفات باشد تا کسی جرأت تعرض به موقوفات و نیت واقف را نداشته باشد.

 

اوقاف در احیای موقوفات تلاش کند

 

نماینده ولی‌فقیه در مازندران بر حفظ و احیای موقوفات از سوی اداره اوقاف در مازندران تأکید کرد و گفت: اوقاف باید دستاوردهای خود در احیای موقوفات را حفظ و برای احیای موقوفات باقی‌مانده تلاش کند.

 

آیت الله طبرسی با بیان اینکه کارکنان اوقاف امروز خداترس و دین‌دار هستند، اضافه کرد: این جای امیدواری است که کارکنان اوقاف در حفظ و احیای موقوفات بهتر عمل می‌کنند.

 

اوقاف در اجرای نیت واقف پاپس نکشد

 

آیت الله طبرسی بدترین خیانت را خیانت به موقوفات دانست و تصریح کرد: ما باید در حمایت از اوقاف طوری عمل کنیم که کارنامه خوبی در بحث موقوفه داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه اگر کسی زمین وقفی را تصرف کند ولی به نیت واقف عمل نکند، غاصب است، ادامه داد: اداره اوقاف از صحبت‌های عوامانه مردم پاپس نکشد و در احیا و اجرای نیت واقف محکم عمل کند.

قاطعانه پشتیبان اوقاف هستم.

 

امام جمعه ساری از حمایت قاطعانه خود در احیاء و اجرای نیت واقف درمازندران خبر داد و گفت: قاطعانه پشتیبان اوقاف در اجرای نیت واقف هستیم و هیچ‌گاه اجازه تعرض به نیت واقف را نمی‌دهیم.

 

طبرسی با بیان اینکه باید در احیاء و اجرای نیت واقف تلاش بیشتری کنیم و نگذاریم زمین‌های موقوفه از دست برود، اضافه کرد: موقوفات درمازندران باید شناسنامه‌دار شوند تا سال‌های سال زنده از هرگونه تعرض در امان بمانند.

 

نقش موقوفات در زنده نگه‌داشتن محرم و صفر غیرقابل انکار است

 

وی با اشاره به اینکه اگر موقوفات نبودند امروزه کمتر نام امام حسین (ع) برده می‌شد، افزود: نقش موقوفات در زنده نگه‌داشتن محرم و صفر غیر قابل انکار است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران گفت: هرکاه انسانی متعهد و خداترس مسئولیتی را قبول کند قطعا مفید و موثر خواهد بودکه درمورد اوقاف نیز این چنین است./1325/د102/ف

 

منبع: پایگاه خبری سازمان اوقاف

ارسال نظرات