۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۳۰۷۹۶۴
امام جمعه شهرستان چمران:

فعالان عرصه فرهنگی اهتمام بیشتری در زمینه تبیین جایگاه وقف داشته باشند/ احتیاج ضروری شهرستان چمران به حوزه علمیه

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان چمران با تأکید بر این‌که موقوفات عام ثمرات بسیاری برای مردم و جامعه به همراه خواهد داشت، گفت: مبلغان، سخنرنان و خطبا، معلمان، فعالان عرصه فرهنگی به ویژه سازمان اوقاف نسبت به تبیین جایگاه و برکات وقف اهتمام بیشتری داشته باشند.
ساختمان حوزه علميه وقف

حجت الاسلام سید منتصر هاشمی، امام جمعه شهرستان چمران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که در استان خوزستان مردم از ظرفیت بالایی در زمینه وقف برخوردار هستند، ابراز داشت: وجود حسینیه‌ها، مساجد و زنبیه ها بیانگر استقبال مردم از وقف است.

 

وی با اشاره به این که استقبال مرجعیت و علما از وقف را چشم‌گیر برشمرد و اظهار داشت: سازمان اوقاف نسبت به موقوفات عامی که بهره بری خاصی از آنها برده نمی شود، تلاش لازم را به عمل رساند.

 

این مقام مسؤول ادامه داد: در زمینه وقف باید همچون نهالی که پس از کاشت و آبرسانی آماده باردهی است، از وقف نیز برداشت لازم انجام شود.

 

حجت الاسلام هاشمی با تأکید براین که موقوفات عام ثمرات بسیاری برای مردم و جامعه به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: مبلغان، سخنرنان و خطبا، معلمان، فعالان عرصه فرهنگی به ویژه سازمان اوقاف نسبت به تبیین جایگاه و برکات وقف اهتمام ورزند.

 

امام جمعه شهرستان چمران با اشاره به این که تشدید حرکت دینی و اسلامی مدیون وقف است، ادامه داد: موقوفات عام می‌توانند به کمک دولت و نظام بیایند، موقوفات برای هموار کردن مسیر زندگانی مردم می توانند نقش ایفا کنند و به یقین کمک دستی برای پیشبرد حرکت اقتصادی است.

 

وی با اشاره به لزوم اهتمام تأسیس حوزه های علمیه و مراکز علمی و دینی از طریق موقوفات برای نشر اسلام ناب محمدی، ادامه داد: در شهرستان چمران احتیاج ضروری به حوزه علمیه دارد که این مسأله در شرف تأسیس است و در آینده نزدیک با نیازمندی به وقف صورت خواهد گرفت.

 

این مقام مسؤول با بیان این که راه‌اندازی و گسترش حوزه های قم مدیون موقوفات است و اغلب متعلقات حوزه علمیه موقوفاتی بودند که اهل وقف آنها را وقف کرده بودند، ادامه داد:  حوزه‌های علمیه شهرستان‌های کشور نیازمند جدی به وقف مؤمنان دارد؛ اگر از حوزه علمیه حمایت شد به یقین بازتاب برکات آن در میان مردم منعکس می‌شود./9453/303/ب2

ارسال نظرات