۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۳۰۷۹۹۴
امام جمعه بندرعباس:

فرهنگ ناب اسلامی در برگیرنده تمام نیازهای کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان این‌که فرهنگ ناب اسلامی در برگیرنده تمام نیازهای کشور است، گفت: در حوزه فرهنگ اسلامی ما نیاز به سلیقه نداریم و نیازمند تبیین و تفسیر صحیح هستیم و در این صورت است که مشکلات حل خواهد شد.
آيت الله نعيم آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس عصر امروز چهارشنبه در دومین نشست تخصصی معاون فرهنگی وزیر با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور در بندرعباس با اشاره به مبانی فرهنگ اسلامی، گفت: منبع فرهنگ در اسلام قرآن و سنت است که قرآن به مثابه دریا و سنت مفسر این دریا است.

 

وی افزود: شناخت فرهنگ اصیل اسلامی از درون قرآن امکان پذیر است و یکی از وظایف اصلی متولیان فرهنگ توجه به این منبع عظیم و سیاستگذاری و برنامه ریزی بر اساس آن است.

 

امام جمعه بندرعباس اظهار داشت: یکی از مباحث اصلی در حوزه فرهنگ اسلامی، مسأله ولایت فقیه است و جایگاه ولایت فقیه جایگاه علم و اطمینان بوده و در هیچ جای دنیا چنین سیستم هوشمندانه و دقیقی که تأمین کننده تمام نیازهای فرهنگی، اجتماعی و دینی جامعه باشد تبیین نشده است.

 

آیت الله نعیم آبادی یادآور شد: فرهنگ ناب اسلامی در برگیرنده تمام نیازهای کشور است و در حوزه فرهنگ اسلامی ما نیاز به سلیقه نداریم و نیازمند تبیین و تفسیر صحیح هستیم و در این صورت است که مشکلات حل خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، مشکلات موجود در حوزه اقتصاد را منوط به عدم تبیین مسائل اقتصادی از حوزه اسلامی دانست و ادامه داد: سیستم اقتصادی رایج در غرب، غربیان را به چپاولگر تبدیل کرد و دین اسلام در مورد اقتصاد معتقد به همان اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید وافر دارند.

 

وی عنوان کرد: نعمت های اسلام بسیار زیاد و گسترده است و بهترین شکر گذاری شناخت دقیق و واقعی از نعمت هاست و به جای پیاده کردن مبانی اقتصاد مقاومتی سراغ پیاده کردن اقتصاد غربی رفته ایم و حل این مشکل در حقیقت نیازمند ساز و کار فرهنگی است.

 

آیت الله نعیم آبادی در پایان بر گسترش نگاه اسلامی در حوزه های مختلف و به ویژه فرهنگ تأکید کرد و گفت: اگر می خواهید برنامه ها و فعالیت هایتان مورد توجه، استفاده و حمایت مردم باشد به ترویج مسائل مختلف فرهنگی از دیدگاه اسلام بپردازید./851/202/ب1

ارسال نظرات