۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۳۰۸۰۰۱
مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی:

تعلل در رفع چالش‌های مذهبی، معضلات امنیتی را در پی دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: عدم مدیریت صحیح چالش‌ها و مسائل اجتماعی مذهبی، معضلات امنیتی را به دنبال دارد.
سازمان تبليغات اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، رضا معممی مقدم مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی امروز چهارشنبه در پنجاه و دومین جلسه استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان هرمزگان گفت: کارکرد مجالس و هیئات مذهبی سبب مثبت اندیشی دینی و مردمی می‌شود و این عملکرد نتایج و تاثیرات خیلی خوبی را در جامعه ایفا می کند.

 


وی در ادامه با بیان اینکه عملکرد هیئات مذهبی سبب تقویت بنیه اعتقادی و ارتقای معرفت دینی می‌شود افزود: انسجام ملی و تعلق اجتماعی، آگاه سازی و فرهنگ سازی همچنین یکدست کردن فهم مخاطب با ادبیات واحد از دیگر عملکرد فعالیت های هیئات مذهبی است.  

 

 
مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به مصوبه 603 شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تشکیل ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی، گفت: ارتقای معرفت دینی در هیأت‌های عزاداری و مذهبی و ساماندهی فعالیت‌های آنان بر اساس الگوهای مذهبی از مهم ترین اهداف این ستاد است.

 


معممی مقدم، با بیان اینکه هیئتی شدن، آسان اما حسینی شدن بسیار مشکل است بر ترویج سبک زندگی حسینی تاکید کرد.

 


وی با اشاره به اینکه مذهب شیعه دارای چهار بخش اعتقادات، اخلاقیات، احکام و تظاهرات مناسکی است، افزود: اگر پایه‌های اعتقادی، اخلاقی و احکام ما محکم نباشد، تظاهرات مناسکی و آیینی ما به انحراف کشیده می شود.

 


مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت کانونی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و مناسبت‌های مذهبی در مسایل و چالش‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی تاکید کرد.

 


معممی مقدم در ادامه با اشاره به رویکرد فرهنگی مذهبی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی، گفت: عدم مدیریت صحیح چالش‌های مسائل فرهنگی، معضلات امنیتی را به دنبال دارد.

 


وی تصریح کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده، میزان معضلات و مشکلات اجتماعی و فرهنگی و مذهبی در محفل‌ها و مجالسی چون مراسم و هیئات عزاداری بسیار پایین است و مثبت اندیشی از مشخصه‌های افراد هیاتی است./851/202/ب1

ارسال نظرات