۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۳۰۸۰۰۴
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

انفاق؛ راه رهایی از دلبستگی‌های دنیوی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مرگ وعده حق الهی است که برای همه انسان از قوی‌ترین تا ضعیف ترین و از صالح ترین تا شقی ترین انسان روی زمین اتفاق می افتد، گفت: انسان به وسیله انفاق می‌تواند خود را از دلبستگی‌های دنیوی رها کرده و برای زندگی اخروی و مرگ آماده کند.
انفاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم دریابادی بعد از ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه(س) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به این که رشد و تکامل مختص انسان است و فرشتگان و حیوانات از آن بی بهره اند، گفت: انسان تنها مخلوقی است که متعلق به جای دیگری است و به طور موقت در دنیا زندگی می کند و هر دو بعد معنوی و حیوانی را دارد.

 

وی افزود: تمام لذت‌های دنیوی و مادی با درد و رنج همراه است اما لذت های بهشت جاودان است و انسان برای رسیدن به این نعمت‌ها باید خود را برای مرگ و معاد آماده کند.


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه سلمان در هنگام مرگ در پاسخ به این پرسش که از چه ناراحتی تو که از بهترین یاران پیامبر(ص)بودی، گفت: این صحابی ایرانی و مخلص پیامبر(ص) فرمود که تمام غصه و غم من این است که مبادا به یکی از فرمان‌های پیامبر(ص)عمل نکرده و خود را برای آنچه که در آخرت منتظر من است آماده نکرده‌ باشم.

 

دریابادی ادامه داد: آیت الله بهجت می فرماید که با مرحوم سید جعفر گلپایگانی کلاس درس داشتیم و او همیشه بین دو کلاس به بهانه زیارت حرم امیرالمؤمنین(ع)،بیشتر از یک ساعت کلاس را ترک می کردند، روزی او را تعقیب کردم و دیدم که یک مدت کوتاهی در حرم نماز و زیارت خواند و به طرف قبرستان رفت و در آنجا رو به قبله نشست و عبا را بر سر کشید و شروع به گریستن کرد، بعد از اینکه به سمت کلاس بازگشت از او پرسیدم در قبرستان چه می کردید، گفت: جمعی از اهل قبور شیعه به دور امام علی(ع) جمع شده بودند و به انسان های خاکی می نگریستند و به آنها می خندیدند که چگونه به دنیا وابسته اند و به عاقبت خود نمی اندیشند.


دریاباری یادآور شد: برای این که بتوانیم به خوبی خود را برای سفر آخرت آماده کنیم باید به این دنیا به چشم یک مسافرخانه نگاه کرده و با انفاق خود را از خطر دلبستگی به دنیا و مواهب رها کنیم تا به این ترتیب بتوانیم با توشه ای پر خود را برای معاد و روز قیامت آماده کنیم./968/پ202/ف

ارسال نظرات