۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۳۰۸۰۶۰
معاون فرهنگی اوقاف لرستان مطرح کرد؛

ضرورت آگاهی واقفان از نیازهای جامعه

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف لرستان با بیان این‌که واقفان باید از نیازهای روز جامعه آگاه باشند، گفت: در این زمینه ائمه جماعات، روحانیان و اصحاب رسانه نقش بسزایی دارند.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدجوادعباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف لرستان، عصر امروز، در همایش یاوران وقف که در بقعه امام زاده زیدبن علی(ع) خرم آباد برگزار شد، گفت: در دین مبین اسلام تأکیدات بسیاری در زمینه وقف شده است.


وی از وقف به عنوان احسان ماندگار و صدقه همیشه جاری یاد کرد و افزود: وقف هدیه ای الهی است و نیازمند تبلیغ فراوان در این زمینه است.


حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به این که امروز نیاز جامعه ما گسترش و تقویت حوزه های علمیه و فعالیت در زمینه علوم قرآنی است، اظهار داشت: در این راستا باید واقفان نسبت به نیازهای جامعه آگاه شوند.


وی نقش روحانیان، مبلغان و اصحاب رسانه را در زمینه آگاه سازی واقفان از نیازهای روز جامعه را بسیار مهم بیان کرد و ادامه داد: در این راستا نیازمند نقش آفرینی یاوران وقف هستیم.


معاون فرهنگی اوقاف لرستان با بیان این که بیان آثار و برکات وقف از سوی مبلغان و ائمه جماعات در جامعه بسیار اثرگذار است، یادآور شد: روحانیان و مبلغان بین مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.


وی با بیان این که در هفته وقف موقوفات خوبی در لرستان ثبت شد، گفت: این موقوفات بیشتر در جهت ساخت حسینیه، غسالخانه، خانه عالم و مسجد بوده است.


حجت الاسلام عباس زاده تصریح کرد: با سخنرانی و تبیین آثار و برکات وقف در جامعه باید تلاش کرد  مردم را به نسبت بحث وقف آگاه ساخت.


وی ابراز امیدواری کرد که بتوان با کمک یاوران وقف شاهد گسترش موقوفات بیشتری در زمینه نیازهای روز جامعه باشیم.


گفتنی است، در پایان همایش یاوران وقف از واقفان و متولیان گسترش فرهنگ وقف، تجلیل به عمل آمد./9459
/202/ب2

ارسال نظرات