۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۳۰۸۱۰۳
مدیر حوزه علمیه کنگاور:

جدایی بین حوزه و دانشگاه از اهداف دشمنان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کنگاور با اشاره به وجود پیوند عمیق و ریشه دار میان حوزه و دانشگاه، گفت: افتراق میان حوزه و دانشگاه از اهداف دشمنان اسلام است.
وحدت حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام علیرضا عطایی مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، اظهار داشت: در حوزه و دانشگاه وجه اشتراک وجود دارد و آن توجه و کسب علم و احیای دین است که این هدف مقدس تعالی جامعه را به دنبال خواهد داشت.


وی افزود: این وحدت، پیوندی عمیق و ریشه دار است و نباید اجازه داد بر پیکر این اتحاد خدشه ای وارد شود، افتراق میان حوزه و دانشگاه از اهداف دشمنان اسلام است.


مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از راهبرد های متفکرانه و ژرف اندیشانه امام راحل (ره) در جهت ترویج علم و دین به صورت هماهنگ و هم راستا در جامعه بود و خوشبختانه تا کنون خللی بر این راهبرد عمیق و دقیق وارد نشده و با حمایت های رهبر معظم انقلاب شاهد تداوم این وحدت هستیم.


حجت الاسلام عطایی خاطرنشان کرد: علم و دین مکمل هم بوده و جامعه ای که از یکی بی بهره باشد قطعا با مشکل مواجه خواهد شد.


وی بیان داشت: دشمنان به دنبال تفرقه و ایجاد گسست در روابط حوزه و دانشگاه هستند که اگر این هدف شوم محقق شود ضربه ای جبران ناپذیر بر پیکر کشور وارد می شود اما خوشبختانه با حضور و حمایت رهبر و علمای برجسته و فرهیخته، امروز حوزه و دانشگاه دو بال پیشرفت واتحاد جامعه هستند.


مدیر حوزه علمیه کنگاور یادآور شد: دشمنان در تلاش برای تخریب چهره روحانیت در جامعه هستند، باید در این موارد هوشیار بود و اجازه نداد چهره مقدس روحانیت در جامعه مورد هجمه دشمنان قرار گیرد، گسترش علم به همراه دین در جامعه سبب تعالی و ترقی کشور شده و سعادتمندی افراد را به دنبال دارد.


حجت الاسلام عطایی افزود: افتراق میان حوزه و دانشگاه موجب بوجود آمدن تضاد در جامعه شده و همه را متأثر می کند و انسجام جامعه را از بین می برد، هر تفکری که به افتراق این دو قشر بپردازد تفکری باطل است.


وی در پایان یادآور شد: باید از طرح مسائل حاشیه ای در حوزه و دانشگاه صرف نظر شود، هدف حوزه و دانشگاه مشترک و مقدس است و آن پیشرفت و ترقی جامعه اسلامی در سطوح علمی و دینی است، رشد علم در کنار اخلاق تضمین کننده آینده روشن و درخشان کشور است./857/302/ب1

ارسال نظرات