۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۳۰۸۱۰۷
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مطرح کرد؛

نهادهای دولتی حقوق موقوفات را تضییع نکنند/ ضرورت به روز رسانی موقوفات

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجا غربی با اشاره به بی توجهی برخی نهادهای دولتی نسبت به پرداخت اجارات موقوفات، گفت: مدیران باید خود استقبال کرده و مباحث شرعی را در این خصوص در نظر بگیرند.
امام جمعه اروميه

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: وقف اموال در راه خدا از صدر اسلام بود و تا به الان هم ادامه داشته است؛ اهل بیت(ع) هم خودشان اهل وقف کردن بودند و هم شیعیان را به این عمل دعوت فرموده اند.

 

وی بر اجرای دقیق نیت واقفان تأکید کرد و افزود: متأسفانه در زمان طاغوت و غصب موقوفات از سوی رژیم پهلوی، بدبینی هایی در این زمینه به وجودآمده است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر به روز رسانی اجارات موقوفات تأکید کرد و اذعان داشت: باید احکام شرعی موقوفات بیان شود تا مردم به لحاظ شرعی نسبت به پرداخت اجارات اماکن موقوفه اقدام کنند.

 

وی با اشاره به بی توجهی برخی نهادهای دولتی نسبت به پرداخت اجارات موقوفات، اذعان داشت: مدیران باید خود استقبال کرده و مباحث شرعی را در این خصوص در نظر بگیرند.

 

امام جمعه ارومیه بر تشکیل شورای احیای موقوفات تأکید کرد و گفت: اوقاف و امور خیریه باید با جدیت پیگیر احیای موقوفات باشد و با موقوفه خواران برخورد کند تا مردم جامعه به حساسیت موضوع پی ببرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به ضرورت تبلیغ برای وقف با نیت حوزه های علمیه، اعلام آمادگی کرد از جایگاه نمایندگی ولی فقیه و تریبون نماز جمعه در راستای بسط و گسترش فرهنگ وقف و احیای موقوفات استفاده کند.

 

وی گفت: صدقه جاریه به مانند موقوفات است، کسی که بنایی را ایجاد کرده و در اختیار مردم برای انتفاع قرار می دهد تا وقتی که مردم از این بنا سود می برند برای او حسنه نوشته می شود.

 

امام جمعه ارومیه به تاثیر وقف در حفظ دین اسلام اشاره و تصریح کرد: در طول تاریخ، دین اسلام با وقف مومنان زنده نگه داشته شده است ولی موقوفات باید به روزتر شده و خیران برای وقف جهت کمک به بیماری های خاص، گسترش حوزه های علمیه، کتابخانه های تخصصی و عمومی تشویق شوند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: بر مسؤولان اوقاف و امور خیریه لازم است که در امر حفاظت از موقوفات دقت کنند تا بر مردم اطمینان حاصل شود که موقوفات آن ها را در مورد و موضوع خود صرف می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خاطرنشان کرد: مباحث فرهنگی و اقتصادی متاثر از هم هستند و مقام معظم رهبری برای حل معضل اقتصادی برنامه اقتصاد مقاومتی که کار کارشناسی شده ای است را مطرح فرمودند و موقوفات می توانند در این زمینه موثر باشند./936/302/ب1

ارسال نظرات