۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۳۰۸۱۲۳
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت:

حوزه و دانشگاه پیام اسلام ناب را به جهان برسانند/ مشکلات منطقه نتیجه مراجعه نکردن به مرجعیت واحد دینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین اختری با تأکید بر رسالت حوزه و دانشگاه در رساندن پیام ناب اسلام به گوش جهانیان، گفت: تمامی مشکلات منطقه، نتیجه برداشت های غلط از مفاهیم دینی و عدم مراجعه به مرجعیت واحد دینی است.
حجت الاسلام والمسلمين اختري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، صبح امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در مدرسه علمیه میرزا علی اکبر اردبیل به اندیشه های عظیم امام خمینی(ره) در قوام انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: هرچه در دنیای کنونی پیش می رویم به اندیشه های عظیم امام خمینی(ره) که همچون نور روشنگر راه انقلاب بوده است، پی می بریم.

 

وی افزود: در این بین طرح مساله وحدت حوزه و دانشگاه از بارزترین و هنرمندانه ترین اقدامات امام راحل(ره) بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین اختری به حرکت ابتدایی انقلاب اسلامی از دهه 40 اشاره کرد و گفت: پرچمداران این نهضت عظیم شخصیت های برجسته علمی همچون علامه طباطبایی، شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید مفتح بودند که تا آخرین نفس خود صادقانه در جهت پیشبرد اهداف انقلاب تلاش کردند.

 

وی به تحقق هنر امام (ره) در خصوص دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: اکنون به حول الهی مشاهده می کنیم مطالبات امام در حال تحقق است و امروز با تمامی هجمه های دشمن و با تمام نواقص و مشکلاتی که وجود دارد، دانشگاه نقش آفرینی می کند.

 

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه سخنان خود، گفت: امروزه با وجود رهبری مدیر و مدبّر، افزون بر اینکه مشکلات و نواقص داخلی رو به بهبودی است، جوانان کشورهای دیگر مورد خطاب قرار داده می شوند تا از این حرکت عظیم غافل نباشند.

 

وی افزود: این موج عظیم بیداری اسلامی که مشاهده می کنیم ثمره انقلاب اسلامی و رهبر عالم و سیاستمدار انقلاب است و اکنون این حرکت تبدیل به یک جنبش جهانی در راستای عدالت خواهی شده و آینده بسیار روشنی پیش روی جهان اسلام است.

 

حجت الاسلام والمسلمین اختری در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی آینده جهان غرب پرداخت و اظهار داشت: راه این جنایتکاران به پایان رسیده است به طوری که این احزاب پیر دیگر پاسخگوی نیاز و سؤالات جوانان نیستند.

 

وی تاکید کرد: آینده نیز همواره تابع اقدامات نسل جوان بوده و این رسالت حوزه و دانشگاه است که در جهت استحکام روابط با آنان تلاش کند.

 

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: لازم است تفاهم نامه هایی در این خصوص بین دانشگاه های ما و سایر کشورها تنظیم شود تا با تبادل اساتید، تبادل دانشجو و با گردش علمی این خلأ عظیم را پر کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین اختری ادامه داد: نه کلیسا و نه سایر احزاب نمی توانند نیاز این جوانان را برطرف کنند به طوری که اکنون در اروپا کلیسا فروشی رواج پیدا کرده است چرا که کلیسا نمی تواند هزینه های خواسته شده از طرف دولت را بپردازد.

 

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه سخنان خود به اوضاع کنونی منطقه اشاره کرد و گفت: وجود ناامنی و بحران ها و التهابات منطقه نتیجه برداشت های غلط از مفاهیم دینی و عدم مراجعه به مرجعیت واحد دینی است.

 

وی افزود: عدم تمسک به اسلام ناب موجب این مصیبت ها شده است و اکنون وظیفه حوزه و دانشگاه است که اسلام ناب محمدی را به گوش جهانیان برسانند.

 

حجت الاسلام والمسلمین اختری، بیان داشت: ما وظیفه داریم با حمایت از تمامی حق طلبان این نهضت عظیم را پیش ببریم و با اقدامات معقول و حساب شده سعی کنیم تا مدیون خون شهدا نباشیم./937/202/ب1

ارسال نظرات