۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۳۰۸۱۵۶
استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار شد؛

رفع مشکل مسکن طلاب از محل درآمد موقوفات

خبرگزاری رسا ـ جبارزاده بر رفع مشکل مسکن طلاب مدارس علمیه آذربایجان‌شرقی از محل عمل به نیات واقفان خیراندیش تأکید کرد.
جبارزاده، استاندار آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز در دیدار با مسؤولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار داشت: احیای موقوفات مربوط به حوزه های علمیه استان و ثبت نیت‌های جدید برای مدارس علمیه‌ای که به تازگی راه‌اندازی شده‌اند، باید مورد توجه باشد.


وی با اشاره به مشکلات مالی و کمبود اعتبار حوزه های علمیه استان خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود یک هزار و 400 طلبه در سراسر استان مشغول به تحصیل هستند که اداره اوقاف می تواند از محل نیات واقفه برای این افراد که عمر خود را در راستای تبلیغ دین اسلام وقف می کنند، مسکن و محل اقامتی احداث کند.


جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ترویج سنت حسنه وقف بسیاری از مشکلات اقتصادی را برطرف می کند، گفت: مردم ایران به خصوص آذری‌ها به کارهای خیر علاقه دارند و در این بین باید اداره کل اوقاف میان مردم نسبت به اجرای نیت واقفان اعتمادسازی کند تا آنان نیز اموال خود را وقف کنند.


وی با بیان این‌که اختلاف اداره کل اوقاف با دیگر ادارات و سازمان‌ها در گذشته، مهم ترین مشکل این حوزه بود، گفت: محافظت از موقوفات وظیفه اداره کل اوقاف است، از این رو این اداره با برخی ادارات دیگر اختلافاتی دارد که مدیریت استان در راستای حل این مشکلات، تمام تلاش خود را انجام می‌دهد.


جبارزاده با تأکید بر این‌که اوقاف باید نسبت به تنظیم به موقع اجاره نامه‌ها، دریافت اجاره‌های موقوفات و اجرای نیت واقفان دقت نظر داشته باشد، خواستار تشکیل بخش جدید در اداره اوقاف مبنی بر وقف اعضای بدن شد و گفت: هزاران نفر در صف پیوند اعضا قرار دارند و خیرین این آمادگی را دارند که بعد از مرگ و در صورت امکان پیوند، اعضای خود را اهدا کنند.


استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: کار خیر تنها وقف اموال نیست، اداره اوقاف می تواند با برنامه ریزی زمینه را برای دیگر کارهای خیر همچون وقف کتاب فراهم کند، ضروری است مردم با وقف و پاداش اخروی آن آگاه شوند، به نوعی اداره اوقاف باید بسترساز کارهای خیر مردم باشد./935/203/ب3

ارسال نظرات